Te dziwne pojęcia nic ci nie mówią? Oto krótki przewodnik po metodach nadruku na długopisach firmowych. Wykorzystaj poniższą wiedzę podczas zamawiania długopisów z twoim logo i pozostałych personalizowanych gadżetów reklamowych.
Tampodruk
Nie bez powodu wymieniamy go w pierwszej kolejności. Tampodruk jest najczęściej wykorzystywany w znakowaniu długopisów reklamowych z kolorowym nadrukiem. Jest przy tym tani i odpowiedni do zarówno wielkich, jak i małych zamówień. Metoda tampodruku jest niezwykle prosta w działaniu: wystarczy wywołać z pamięci stempelki z dzieciństwa. Takim stemplem jest tampon (stąd nazwa) nasączony farbą, a następnie podkładka z silikonu przenosi atrament z tamponu na powierzchnię produktu.
-
Zalety: opłacalny dla niskich i wysokich nakładów; pełna paleta kolorów; możliwość drukowania na nieregularnych powierzchniach; krótki czas realizacji; dopasowanie kolorów z palety Pantone.
-
Odpowiednia grafika: proste projekty wektorowe.
Aluminiowy długopis reklamowy z nadrukiem metodą tamponu
Sitodruk
To najstarsza metoda poligraficzna. W skrócie: na drobną siatkę nakłada się szablon, a przetaczanie przez tę matrycę farby tworzy odbitkę. Farba jest wtłaczana w przedmiot, przez co w efekcie tworzy z nim spójną całość. Choć sitodruk najczęściej wykorzystuje się w przemyśle odzieżowym, może być wykorzystywany do znakowania długopisów reklamowych z logo firmy. Nadruk jest trwały i odporny na ścieranie, choć nadaje się do prostych projektów z małą ilością kolorów. Ponieważ matryca jest przygotowywana dla każdego koloru z osobna, co wymaga czasu, nie jest opłacalny do pojedynczych sztuk, ale przy dużym zamówieniu będzie budżetową opcją.
-
Zalety: bardzo trwały, tani (ale przy większych ilościach); możliwość dopasowania kolorów z palety Pantone.
-
Wady: nieopłacalny przy małych zamówieniach; ograniczenia w odcieniach barw.
-
Odpowiednia grafika: proste projekty wektorowe złożone z jednego lub niewielu kolorów.
Druk cyfrowy
Drukarki cyfrowe wykorzystują technologię atramentową do wyrzucania mikroskopijnych kropel atramentu bezpośrednio na powierzchnię produktu. Pozwala to na odtwarzanie na długopisach reklamowych z kolorowym nadrukiem nawet złożonych obrazów i nieograniczonej gamy kolorów. Jednak możliwości są ograniczone małym gabarytem i okrągłym kształtem długopisu. Druk cyfrowy nadaje się bowiem tylko do drukowania na płaskich lub lekko zakrzywionych powierzchniach, choć nie jest niemożliwy do osiągnięcia. Warto zapytać obsługę sklepu, w którym kupujemy, które modele długopisów firmowych nadają się pod kolorowy nadruk cyfrowy.
-
Zalety: odpowiedni do małych i dużych zamówień; precyzja głębi barw i kolorów (fotograficzna jakość nadruku).
-
Wady: nie można dopasować kolorów Pantone - efekt wydruku zależy od jakości oryginalnego obrazu.
-
Odpowiednia grafika: grafika bitmapowa o wysokiej rozdzielczości (min. 300 dpi) lub pliki wektorowe.
Grawerowanie laserowe
Skolimowana wiązka światła precyzyjnie wypala wzór na długopisie (metalowym, ale i niektórych modelach ekologicznych długopisów drewnianych), dając piękny, ekskluzywny efekt. Grawerowanie laserowe to prawdziwie trwała metoda brandingu - nie wyblaknie ani nie zostanie zarysowana. Dzięki temu laser idealnie nadaje się do personalizacji eleganckich długopisów reklamowych, wyjątkowo chętnie zamawianych jako prestiżowy prezent. Grawerowane w ten sposób długopisy reklamowe znajdziesz na OpenGift.pl.
-
Zalety: trwały, doskonale odwzorowuje drobne szczegóły; ekskluzywny efekt.
-
Wady: druk jednokolorowy, bez możliwości gradientów.
-
Odpowiednia grafika: projekty wektorowe.
Bambusowy długopis reklamowy
W świetle powyższego najrozsądniejszą opcją znakowania długopisów reklamowych dla firm z kolorowym nadrukiem wydaje tampodruk. Będzie to technika budżetowa, z krótkim czasem realizacji i o pewnym efekcie. Szukając eleganckich długopisów firmowych na prezent, warto rozważyć technikę graweru - przedmiot z logo firmy grawerowanym laserowo zachwyci precyzją wykonania. W razie jakichkolwiek wątpliwości warto poradzić się obsługi sklepu, która wytłumaczy, jak prawidłowo przygotować plik do druku, a także doradzi w kwestii wyboru samego modelu długopisu reklamowego, których na stronie sklepu są tysiące!