Wiadomości z Mikołowa

Sitodruk? Tampodruk? Grawer? Techniki znakowania długopisów reklamowych

  • Dodano: 2020-12-08 18:30

Te dziwne pojęcia nic ci nie mówią? Oto krótki przewodnik po metodach nadruku na długopisach firmowych. Wykorzystaj poniższą wiedzę podczas zamawiania długopisów z twoim logo i pozostałych personalizowanych gadżetów reklamowych.

Tampodruk

Nie bez powodu wymieniamy go w pierwszej kolejności. Tampodruk jest najczęściej wykorzystywany w znakowaniu długopisów reklamowych z kolorowym nadrukiem. Jest przy tym tani i odpowiedni do zarówno wielkich, jak i małych zamówień. Metoda tampodruku jest niezwykle prosta w działaniu: wystarczy wywołać z pamięci stempelki z dzieciństwa. Takim stemplem jest tampon (stąd nazwa) nasączony farbą, a następnie podkładka z silikonu przenosi atrament z tamponu na powierzchnię produktu.

  • Zalety: opłacalny dla niskich i wysokich nakładów; pełna paleta kolorów; możliwość drukowania na nieregularnych powierzchniach; krótki czas realizacji; dopasowanie kolorów z palety Pantone.

  • Odpowiednia grafika: proste projekty wektorowe.

Aluminiowy długopis reklamowy z nadrukiem metodą tamponu

Sitodruk

To najstarsza metoda poligraficzna. W skrócie: na drobną siatkę nakłada się szablon, a przetaczanie przez tę matrycę farby tworzy odbitkę. Farba jest wtłaczana w przedmiot, przez co w efekcie tworzy z nim spójną całość. Choć sitodruk najczęściej wykorzystuje się w przemyśle odzieżowym, może być wykorzystywany do znakowania długopisów reklamowych z logo firmy. Nadruk jest trwały i odporny na ścieranie, choć nadaje się do prostych projektów z małą ilością kolorów. Ponieważ matryca jest przygotowywana dla każdego koloru z osobna, co wymaga czasu, nie jest opłacalny do pojedynczych sztuk, ale przy dużym zamówieniu będzie budżetową opcją.

  • Zalety: bardzo trwały, tani (ale przy większych ilościach); możliwość dopasowania kolorów z palety Pantone.

  • Wady: nieopłacalny przy małych zamówieniach; ograniczenia w odcieniach barw.

  • Odpowiednia grafika: proste projekty wektorowe złożone z jednego lub niewielu kolorów.

Druk cyfrowy

Drukarki cyfrowe wykorzystują technologię atramentową do wyrzucania mikroskopijnych kropel atramentu bezpośrednio na powierzchnię produktu. Pozwala to na odtwarzanie na długopisach reklamowych z kolorowym nadrukiem nawet złożonych obrazów i nieograniczonej gamy kolorów. Jednak możliwości są ograniczone małym gabarytem i okrągłym kształtem długopisu. Druk cyfrowy nadaje się bowiem tylko do drukowania na płaskich lub lekko zakrzywionych powierzchniach, choć nie jest niemożliwy do osiągnięcia. Warto zapytać obsługę sklepu, w którym kupujemy, które modele długopisów firmowych nadają się pod kolorowy nadruk cyfrowy.

  • Zalety: odpowiedni do małych i dużych zamówień; precyzja głębi barw i kolorów (fotograficzna jakość nadruku).

  • Wady: nie można dopasować kolorów Pantone - efekt wydruku zależy od jakości oryginalnego obrazu.

  • Odpowiednia grafika: grafika bitmapowa o wysokiej rozdzielczości (min. 300 dpi) lub pliki wektorowe.

Grawerowanie laserowe

Skolimowana wiązka światła precyzyjnie wypala wzór na długopisie (metalowym, ale i niektórych modelach ekologicznych długopisów drewnianych), dając piękny, ekskluzywny efekt. Grawerowanie laserowe to prawdziwie trwała metoda brandingu - nie wyblaknie ani nie zostanie zarysowana. Dzięki temu laser idealnie nadaje się do personalizacji eleganckich długopisów reklamowych, wyjątkowo chętnie zamawianych jako prestiżowy prezent. Grawerowane w ten sposób długopisy reklamowe znajdziesz na OpenGift.pl.

  • Zalety: trwały, doskonale odwzorowuje drobne szczegóły; ekskluzywny efekt.

  • Wady: druk jednokolorowy, bez możliwości gradientów.

  • Odpowiednia grafika: projekty wektorowe.

Bambusowy długopis reklamowy

W świetle powyższego najrozsądniejszą opcją znakowania długopisów reklamowych dla firm z kolorowym nadrukiem wydaje tampodruk. Będzie to technika budżetowa, z krótkim czasem realizacji i o pewnym efekcie. Szukając eleganckich długopisów firmowych na prezent, warto rozważyć technikę graweru - przedmiot z logo firmy grawerowanym laserowo zachwyci precyzją wykonania. W razie jakichkolwiek wątpliwości warto poradzić się obsługi sklepu, która wytłumaczy, jak prawidłowo przygotować plik do druku, a także doradzi w kwestii wyboru samego modelu długopisu reklamowego, których na stronie sklepu są tysiące!

Komentarze (1)    dodaj komentarz »

  • Kamila

    W zeszłym roku na targach reklamy i poligrafii znaleźliśmy firmę, która ogarnia dla nas długopisy z logo firmy. Zdecydowaliśmy się na grawerowanie laserowe co było dobrym wyborem.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Dodaj komentarz

Wyrażam zgodę na publikację postu w formie komentarza zgodnie z obowiązującym Regulaminem.

powiadamiaj o odpowiedziach na komentarz.

dodaj mój adres do newslettera.

Więcej informacji na temat przysługujących Państwu praw zawarliśmy w Polityce Prywatności.