Wiadomości z Mikołowa

Rozwiewamy wszystkie tajemnice wyszukiwarki Google. Czym jest lista SERP? Sprawdź!

  • Dodano: 2020-11-27 15:45

Każdy przedsiębiorca, który chociaż raz wyraził zainteresowanie pozycjonowaniem stron w wyszukiwarce Google, prawdopodobnie spotkał się z wieloma branżowymi skrótami lub terminami, które usłyszane pierwszy raz brzmią bardzo tajemniczo. Jednym z nich jest lista SERP. Chcesz dowiedzieć się nieco więcej na temat tego miejsca? Zapraszamy do lektury naszego artykułu!

Strona z wynikami wyszukiwań rozłożona na czynniki pierwsze czym jest i jak działa SERP

Odmieniane przez wszystkie przypadki wśród marketerów słowo SERP to skrótowiec z języka angielskiego, który w tłumaczeniu oznacza stronę przedstawiającą wyniki wyszukiwania. Wpisanie w okno wyszukiwarki konkretnej frazy uruchamia szereg niezwykle skomplikowanych i szybkich jednocześnie działań. Na ekranie Twojego komputera stacjonarnego, laptopa, tabletu czy chociażby smartfona dosłownie w mgnieniu oka zostanie zaprezentowanych nawet kilkadziesiąt propozycji pasujących do pytania zadanemu wyszukiwarce Google. Kolejność ustawienia portali na liście nie jest przypadkowa. Im wyżej znajduje się strona na serpie, tym więcej wartościowych treści na niej znajdziesz. SERP można więc porównać do klasyfikacji. Walką o ścisłą czołówkę rankingu SERP zajmuje się fachowe pozycjonowanie stron internetowych. Profesjonaliści zatrudniani w agencjach SEO, takich jak Afterweb, podczas pracy muszą zaspokajać oczekiwania nawet kilkuset czynników indeksujących. Większość z nich jest owiana pilnie strzeżoną tajemnicą, jednak już podstawowa wiedza na temat działania algorytmów Google umożliwia optymalizację portalu firmowego pod wymogi stawiane przez roboty.

Lista SERP od Google pod lupą. Zobacz, z czego dokładnie jest ona zbudowana

Każda strona SERP składa się z trzech, niezmiennych elementów. Na samej górze zestawienia zawsze Google prezentuje dokładną ilość zaprezentowanych wyszukań oraz czas, który potrzebny był do stworzenia właśnie takiej bazy. Zazwyczaj cały proces nie powinien przekraczać sekundy. Następnie, nieco niżej, użytkownik wyszukiwarki znajdzie najpopularniejsze portale dopasowane pod wpisaną przez internautę frazę. Zazwyczaj jest to dziesięć wyników organicznych oraz kilka reklam z płatnego kanału Google Ads. Marketing typu PCC przeważnie wyświetlany będzie zaraz przed propozycjami naturalnymi bądź bezpośrednio pod nimi. Często zdarza się jednak, że Ads pojawia się zarówno na górze listy SERP, jak i na jej dole. Zasady te dotyczą zarówno wyników ogólnopolskich, jak i tych uzyskanych dzięki pozycjonowaniu lokalnemu. Nie ma więc znaczenia, czy wpisałeś do frazy człon geolokalizacyjny dowolnego, interesującego Cie miasta, takiego jak Wrocław, czy zdecydowałeś się na słowo kluczowe bez wskazania konkretnej lokalizacji. Lista SERP za każdym razem działa na takim samym szablonie!

Dodaj komentarz

Wyrażam zgodę na publikację postu w formie komentarza zgodnie z obowiązującym Regulaminem.

powiadamiaj o odpowiedziach na komentarz.

dodaj mój adres do newslettera.

Więcej informacji na temat przysługujących Państwu praw zawarliśmy w Polityce Prywatności.