Oddział PKO Banku Polskiego w Mikołowie obsługuje klientów od 49 lat. Przez ostatnie 13 lat placówka mieściła się przy ul. Pszczyńskiej 5. Obecna zmiana adresu, niespełna 300 m od poprzedniego, zapewnia bardziej komfortową przestrzeń, wygodniejszy parking i bliskość sklepów i punktów usługowych.
- Nowa odsłona oddziału w Mikołowie to nie tylko nowoczesne wnętrze, ale również nowa formuła działania placówki. W pracy naszych zmodernizowanych oddziałów stawiamy na edukację klientów w zakresie korzystania z kanałów zdalnych. Ważnym urządzeniem w jest nowo ustawione stanowisko samoobsługowe, przy którym klienci wykonają samodzielnie proste czynności. Oczywiście, w razie potrzeby doradca posłuży wsparciem i wytłumaczy, jak zlecić przelew, sprawdzić historię rachunku i przede wszystkim, te czynności wykonać bezpiecznie – mówi Jacek Piechota, dyrektor Regionalnego Oddziału Detalicznego w Katowicach.
W zmodernizowanym oddziale PKO Banku Polskiego nie ma tradycyjnych ulotek i plakatów - najważniejsze informacje o bieżącym funkcjonowaniu oddziału wyświetlane są na ogólnodostępnych ekranach. Większość czynności klienci mogą wykonać w asyście doradców na ekranach dotykowych lub wykorzystując swoje smartfony. Takie rozwiązania pozwalają ograniczyć konieczność wydruków papierowych, co ma bezpośredni wpływ na ekologię i ochronę środowiska. Placówka została wyposażona w stanowisko internetowe, przy którym klient samodzielnie lub z pomocą doradcy może wykonać niezbędne operacje. Dzięki temu rozwiązaniu klienci mogą nauczyć się korzystania z kanałów zdalnych. Wystrój wnętrza ocieplają liczne akcenty roślinne - donice z kwiatami oraz fototapeta regionalna przedstawiającą kasztanowce, co nawiązuje do widoków, jakie można zobaczyć w Śląskim Ogrodzie Botanicznym w Mikołowie.
- W naszym oddziale stawiamy na kompleksową obsługę klienta we wszystkich liniach biznesowych. Wsparcie znajdą tu zarówno osoby starsze, małe i średnie firmy, a także osoby starające się o sfinansowanie nieruchomości. Zależy nam na profesjonalnej, kompetentnej i zgodnej z jakością obsłudze obecnych klientów oraz tych, których mamy nadzieję przekonać do swoich usług właśnie przy pomocy nowoczesnej i przyjaźniejszej przestrzeni. Mamy narzędzia, mamy przestrzeń oraz jesteśmy nowocześni, a to powinno nam wystarczyć do tego, aby dostarczać produkty bankowe każdemu zainteresowanemu klientowi w Mikołowie i okolicach – podkreśla Marcin Drozd, dyrektor Oddziału 1 PKO Banku Polskiego w Mikołowie.
Przestrzeń zmodernizowanego oddziału posiada charakter uniwersalny. Znalazło się w niej miejsce na obsługę klientów przy trzech stanowiskach doradczo-transakcyjnych oraz w trzech kameralnych pokojach spotkań biznesowych. Nowa aranżacja zapewnia dyskrecję i komfort obsługi. Dla klientów dostępne są dwa bankomaty z funkcją wpłatomatów czynne całą dobę. W oddziale obsługę klientów indywidualnych prowadzi 6 doradców.
Obecnie wiele spraw bankowych możemy załatwić sami, bez wizyty w oddziale. Tych procesów, którymi można się zająć w sposób cyfrowy przybywa systematycznie, a banki cały czas pracują nad rozszerzeniem tych możliwości. W PKO Banku Polskim to proste, bezpieczne i wygodne, a jednocześnie pozwala oszczędzić czas i pieniądze. Np. wpłacając lub wypłacając pieniądze w urządzeniu należącym do banku (bankomat czy wpłatomat) klient PKO Banku Polskiego nie zapłaci prowizji. Sieć urządzeń należących do nas to prawie 3 tys. bankomatów i ponad 1,3 tys. urządzeń z funkcją wpłaty. Właściciele PKO Konta dla Młodych mają darmowe konto, bezpłatne są również wypłaty i wpłaty gotówki ze wszystkich bankomatów PKO w kraju i wypłaty we wszystkich bankomatach na całym świecie. Karta płatnicza, BLIK, płatność zbliżeniowa telefonem, Apple Pay, Google Pay, a na zegarkach Garmin Pay i SwatchPay! - to tylko część możliwości, dzięki którym w wygodny i szybki sposób zapłacimy za zakupy stacjonarne lub internetowe, a środki od razu trafiają na konto odbiorcy. Klienci banku mogą korzystać z systematycznie wzbogacanych usług bankowości elektronicznej oferowanych pod marką iPKO (bankowość elektroniczna to m.in. możliwość opłacenia online rachunków za prąd czy mieszkanie bez konieczności wizyty w placówce), jak również z aplikacji mobilnej IKO, którą można zainstalować w telefonie i korzystać z szerokiego wachlarza funkcji bankowych i płatniczych 24 godziny na dobę w dowolnym miejscu. Za pomocą IKO można sprawdzić m.in. saldo i historię rachunku, zlecić przelew na numer rachunku bankowego do dowolnego odbiorcy, spłacić zadłużenie na karcie kredytowej, założyć lokatę czy doładować telefon na kartę. Klienci mogą również skorzystać z usługi wideodoradcy, gdzie podczas rozmowy on-line można złożyć wniosek o kartę kredytową, pożyczkę gotówkową, ubezpieczenie komunikacyjne oraz otwarcie limitu w koncie. Każdy kto chce porozmawiać on-line z doradcą banku na temat oferty dla klientów indywidualnych może to zrobić bez wychodzenia z domu, siedząc wygodnie ze smartfonem w dłoni lub przed komputerem.
3 pytania do Marcina Drozda, dyrektora Oddziału 1 PKO Banku Polskiego w Mikołowie:
Z czego jest Pan wyjątkowo dumny w prowadzeniu oddziału?
Zdecydowanie jestem dumny z zespołu, który dzięki swojej pracy systematycznie rozwija swoje kompetencje, a które to kompetencje przekładają się na rosnące zadowolenie klientów. Dumny również jestem z przełożonych, którzy na co dzień wspierają nas w realizacji codziennych zadań. Zdecydowanie bez zaangażowania pracowników i przełożonych ten duży krok w przyszłość, którego dokonaliśmy byłby trudny do zrealizowania.
Jaki rodzaj klientów potrzebuje Waszego szczególnego wsparcia?
Każdego klienta staramy się wspierać tak samo, z tym samym zaangażowaniem. Wyzwaniem jest dla nas edukacja klientów w korzystaniu z kanałów zdalnych. Chcemy skupić się na pokazywaniu, szczególnie osobom starszym, jak łatwo i sprawnie można załatwić część spraw bez konieczności udawania się do oddziałów. Ważne jest też to, aby pokazać im też bezpieczne korzystania z tych możliwości.
Czy angażujecie się w lokalne życie społeczne? Jeśli tak w to, w jaki sposób?
Od 49 lat jesteśmy zaangażowani w lokalne życie społeczne. Współpracujemy z Miejskim Domem Kultury w Mikołowie poprzez sponsoring koncertów i wydarzeń kulturalnych tj. Mikołowskie Dni Muzyki, Impresje Mikołowskie, Dni Mikołowa. Angażujemy się w promowanie aktywnego i zdrowego stylu życia i wraz z Miejskim Ośrodkiem Sportu i Rekreacji w Mikołowie współorganizujemy biegi, a przy udziale Fundacji PKO Banku Polskiego organizujemy akcje charytatywnej zbiórki „Biegnę dla...”. Od lat współpracujemy również z lokalną fundacją „100 Serc”, która pomaga potrzebującym zarówno w Mikołowie jak również w innych miastach w Polsce. Na co dzień wspieramy inicjatywy i działania proekologiczne w szkołach na terenie miasta Mikołów, oraz angażujemy się w promowanie SKO w szkołach podstawowych. To tylko część tego co robimy na co dzień i nadal mamy przestrzeń do dalszego działania.