Pozycjonowanie stron internetowych jest niezwykle złożonym tematem. Nawet najbardziej doświadczeni specjaliści od SEO niejednokrotnie głowią się, jak jeszcze można poprawić pozycję strony w wyszukiwarce. Odpowiada za to stale aktualizowany i utajniony algorytm Google, który w porównaniu z algorytmami obowiązującymi jeszcze kilka lat temu, stał się bardzo skomplikowany. Przyjrzyjmy się więc zasadom, które pomogą w skutecznym pozycjonowaniu.
Selekcja słów kluczowych
Pierwszym i jednym z najważniejszych elementów pozycjonowania strony - jest dobór odpowiednich słów kluczowych. Pierwszym krokiem jest przeprowadzanie analiz, które pozwolą na odnalezienie słów kluczowych adekwatnych do tematyki strony i branży firmy. Następnie każdą ze znalezionych fraz trzeba ocenić pod względem potencjału dla pozycjonowania stron. Fraza powinna być często wyszukiwana przez internautów oraz posiadać możliwie jak najniższą konkurencję wśród innych stron. Pomocą w tym służą liczne internetowe narzędzia pokazujące informacje o słowach kluczowych.
Zadbanie o tytuły i podtytuły
Tytuły i podtytuły są dla użytkownika wskaźnikami tego, co znajduje się na stronie, dlatego konieczne jest ich dopasowanie. Najskuteczniejsze tytuły jasno prezentują temat strony lub artykuły, zawierają słowo kluczowe oraz składają się z ilości do 60 znaków (dłuższe są ucinane przez Google). Tytuły są więc istotne - zarówno dla internautów, którzy z góry wiedzą, czy interesuje ich treść strony, jak i dla botów Google, które sczytują informacje na każdej witrynie w odmienny sposób.
Meta opisy
Kolejnym elementem widocznym dla internautów, którzy znajdą stronę w wyszukiwarce, jest meta opis. Samodzielne stworzenie opisu jest ważne przede wszystkim z następującego powodu: jeżeli tego nie zrobimy - to Google dobierze sobie opis, który będzie losowym fragmentem witryny. Na szczęście - dla osób zajmujących się pozycjonowaniem, wymyślenie opisu nie jest takie trudne. Powinien on zachęcać do odwiedzenia strony, mieć około 150 znaków oraz zawierać call-to-action i co najmniej raz użyte słowo kluczowe.
Wartościowe treści na stronie
Żadna strona nie może zająć wysokiej pozycji w Google przez długi czas - bez posiadania wartościowych i oryginalnych treści. Artykuły te muszą być użyteczne dla czytelników. Muszą rozwiązywać określony problem w całości i odpowiadać na konkretne pytania użytkownika. Z kolei dla wyszukiwarek ważne jest to, aby zawierały one odpowiednie słowa kluczowe, umieszczone jednak w naturalnej formie. Teksty powinny być czytelne, dlatego warto podzielić je nagłówkami H1-H4 oraz dodać pomocne linii do innych artykułów na stronie.
Optymalizacja strony pod urządzenia mobilne
Statystyki Google pokazują, że już ponad połowa wyszukiwań w wyszukiwarce dokonywanych jest z poziomu urządzeń mobilnych. Oznacza to konieczność dostosowania strony również dla telefonów i tabletów. Głównie odnosi się to do szybkości działania oraz jej responsywności, czyli wyświetlania w odpowiedniej formie dostosowanej do telefonu (bez rozjeżdżania zdjęć i tekstu).