Wiadomości z Mikołowa

Jak przyciągnąć klientów z okolicy? Strategie marketingu lokalnego

  • Dodano: 2024-12-03 13:15

Nie wszystkie firmy nastawione są na podbój krajowego czy zagranicznego rynku, wiele przedsiębiorstw działa lokalnie – czy to ze względu na specyfikę biznesu, czy na jego skalę. Salony kosmetyczne, warsztaty samochodowe, restauracje i kwiaciarnie budują swoją markę w najbliższym otoczeniu. Gdy chcemy umówić się na masaż, czy do mechanika, sprawdzamy opinie i szukamy namiarów na najlepsze miejsca w naszej okolicy, dlatego duże znaczenie ma to, by lokalne firmy były widoczne i łatwe do znalezienia w sieci.

Czym jest marketing lokalny?

Marketing lokalny koncentruje się na docieraniu do klientów z najbliższego otoczenia. Promowanie usług i produktów nakierowane jest na lokalną społeczność. Firmy, które mają siedzibę stacjonarną w danym miejscu, stosują strategie promocyjne, których celem jest wzbudzenie zainteresowania ich ofertą wśród osób mieszkających lub przebywających w pobliżu. Marketing lokalny nastawiony jest na działania online, takie jak lokalne SEO czy reklamy w mediach społecznościowych, ale też tradycyjne metody, m.in. plakaty, banery i ulotki, czy wspieranie regionalnych wydarzeń. Celem jest nie tylko przyciąganie nowych klientów, ale także budowanie zaufania i wspieranie długotrwałych relacji ze społecznością.

Lokalne SEO to podstawa

Kiedyś, gdy chciało się znaleźć dobrego fryzjera, pytało się o polecenie znajomych. Dziś, wielu z nas, wpisuje interesujące hasło do wyszukiwarki, przegląda stronę internetową lub profil w social mediach, by poznać ofertę i przejrzeć portfolio. Wybierając się do nowej restauracji, czy do mechanika, czytamy opinie pozostawione przez innych klientów. Internet stanowi w wielu przypadkach główne źródło informacji, dlatego tak ważna jest obecność w sieci.

Żeby być widocznym, trzeba poświęcić czas na realizację działań promocyjnych, niezbędne są też odpowiednie umiejętności i aktualna wiedza z tego zakresu. Dlatego, chcąc mieć pewność, że zabiegi te przyniosą oczekiwane rezultaty, warto rozważyć zlecenie ich profesjonalistom. Agencja reklamowa zajmie się kompleksowo marketingiem, by przedsiębiorca mógł w pełni zaangażować się w prowadzenie działalności.

Specjaliści, znając najnowsze trendy, zajmują się pozycjonowaniem witryny w wynikach wyszukiwania. Nie tylko projektują ją w taki sposób, by była przyjemna i atrakcyjna w odbiorze, ale też funkcjonalna. Musi być zoptymalizowana, żeby trafiać w algorytmy wyszukiwarek. Ważne jest używanie odpowiednich fraz kluczowych, które zawierają nazwę miasta lub dzielnicy. Pozycjonowanie obejmuje także tworzenie wartościowych, unikalnych treści i budowanie linkowania z lokalnych, wiarygodnych źródeł.

Profil Firmy w Google – daj się znaleźć

Osoby, którym zależy na marketingu lokalnym, powinny zwrócić szczególną uwagę na narzędzie Profil Firmy w Google (dawniej Google Moja Firma). Dzięki niemu mogą zarządzać profilem swojego biznesu w sieci i dotrzeć do klientów. Na platformie tworzy się wizytówkę przedsiębiorstwa, trzeba pamiętać o aktualizowaniu danych. Korzystając z tej usługi, jest się widocznym dla osób z okolicy, które wyszukują konkretne usługi.

Budowanie zaufania – opinie, social media

Dla mieszkańców lub osób zainteresowanych usługami, czy ofertą firmy z danego obszaru, bardzo ważne są opinie na jej temat. Dlatego warto zachęcać klientów do pozostawiania ocen w Google. Pozytywne recenzje nie tylko wpływają na zaufanie do marki, ale też poprawiają widoczność firmy w lokalnych wynikach wyszukiwania. Kulturalne i profesjonalne odpowiadanie na opinie również pokazuje, że firmie zależy na odbiorcach.

Swój biznes warto także promować w social mediach. Aktywne profile pomagają w budowaniu relacji ze społecznością i promowaniu oferty. Dbanie o wizerunek na popularnych platformach społecznościowych i prowadzenie komunikacji także warto zlecić profesjonalistom. Wejdź na stronę i dowiedz się więcej – https://www.range.pl/kielce/.

Poza tymi działaniami marka, która chce zadbać o to, by być dobrze postrzegana na lokalnym rynku, może także włączać się w rozmaite wydarzenia, które odbywają się w regionie – targi, imprezy sportowe czy kulturalne, rozmaite eventy i festyny to doskonałe okazje, by zbliżyć się do społeczności i zaznaczyć swoją obecność.

Sylwia MachowskaSylwia Machowska
Źródło: Art. sponsorowany / Materiał dostarczony przez zleceniodawcę

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu mojMikolow.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.