Mikołów - portal miejski mojMikolow.pl

Wiadomości z Mikołowa

Dostarcz produkt z klasą, czyli jak dbać o klientów sklepów internetowych

  • Dodano: 2020-03-30 11:15

Sam proces zakupu w sklepach internetowych zazwyczaj wygląda podobnie. Kupujemy w sieci, wiemy zatem, jak się po nich poruszać. A jak wyróżnić się wśród konkurencji i zdobyć zaufanie klienta? Oczywiście istotna jest jakość produktów, ich cena. Ale na budowanie zaufania do marki sprzedającej wysyłkowo, będzie miało wpływ również to, w jaki sposób dostarczymy produkt.

Czas wysyłki

Czas wysyłki jest niezwykle istotnym czynnikiem. Robiąc zakupy, chcemy mieć je u siebie jak najszybciej. Zwracamy uwagę na to, czy musimy czekać 24h czy kilka dni. Oferując klientowi możliwość wyboru spośród różnych metod dostawy, dajemy mu szansę na zdecydowanie, jak długo będzie czekać. Jesteśmy jednocześnie elastyczni, umożliwiając odbiór paczki w paczkomacie, kiosku RUCHU czy dostarczenie przez kuriera.

Pamiętajmy o tym, by dotrzymywać słowa, jeśli chodzi o czas nadania. Przekazując towar w ręce firmy przewozowej niejako odcinamy się od odpowiedzialności jej dostarczenia – wykonaliśmy swoją pracę w terminie. Oczywiście nie pozostawiamy klienta w momencie, kiedy z winy przewoźnika produkt nie zostanie dostarczony. Chodzi tu jednak o to, że sami dotrzymujemy słowa. Klient czuje się bezpiecznie, bo otrzymał od nas informację o przekazaniu zamówienia do wysyłki. Dalszą drogę paczki może śledzić za pośrednictwem strony przewoźnika.

Opakowanie: ważne czy nie?

To, w jaki sposób zapakujemy produkt, będzie miało ogromny wpływ na postrzeganie jego wartości. Pierwsze wrażenie ma decydujący wpływ na odbiór. Jeśli postawimy na staranne zapakowanie, będzie to dla klienta znak, że o niego dbamy, a jednocześnie, że zakupiony przez niego towar – tak jak samo opakowanie – należy do wyższej półki.

Jak pakować? Zadbajmy o to, by na opakowaniu widoczna była marka. Nie musimy w tym celu wykonywać spersonalizowanych pudeł czy foliopaków. Ekonomiczniejszym rozwiązaniem będzie postawienie na standardowe pudła oraz koperty, a sięgnięcie po spersonalizowane naklejki papierowe. Na takiej naklejce możemy umieścić albo samo logo brandu, ale dodatkowo zadbać o komunikację i skierować do klienta spersonalizowaną wiadomość, np. z podziękowaniem. Okrągłe naklejki doskonale się do tego nadają. Są proste i sprawdzą się na różnego rodzaju opakowaniach.

Postawmy też na kreatywność, ale w stopniu spójnym z filozofią marki. Opakowanie może być nośnikiem wartości firmy. Stawiając na ekologiczne pokazujemy, że dbamy o środowisko. Wiele też mówi się o marketingowym wpływie zapachu na postrzeganie produktu. Zapach utrwala się w naszej pamięci, przyjemny kojarzy się pozytywnie. Warto w taki sposób zaskoczyć odbiorcę.

Oprócz walorów estetycznych, pamiętajmy również o tym, by produkt był przede wszystkim bezpiecznym. Zostawmy dodatkową informację dla kuriera, że w środku znajdują się przedmioty delikatne, że paczki nie należy rzucać. Pakujmy także tak, aby w trakcie przewozu zminimalizować ryzyko uszkodzenia.

Dodaj komentarz

Wyrażam zgodę na publikację postu w formie komentarza zgodnie z obowiązującym Regulaminem.

powiadamiaj o odpowiedziach na komentarz.

dodaj mój adres do newslettera.

Więcej informacji na temat przysługujących Państwu praw zawarliśmy w Polityce Prywatności.