Wiadomości z Mikołowa

4 zasady pozycjonowania sklepów internetowych

  • Dodano: 2023-05-22 08:45, aktualizacja: 2023-05-22 08:50

Pozycjonowanie sklepu internetowego, a więc szereg działań podejmowanych na przykład przez agencje SEO, których celem jest zwiększenie widoczności danej witryny w wynikach wyszukiwania Google, to istotny, lecz długofalowy proces. Jeśli jednak będzie skutecznie przeprowadzony, może  pozytywnie wpłynąć na zainteresowanie ofertą sklepu internetowego i na zwiększenie sprzedaży. Jakimi zasadami należy kierować się podczas pozycjonowania sklepów internetowych? Podpowiadamy.

Pozycjonowanie sklepów internetowych a strategia SEO

Pozycjonowanie sklepu internetowego warto powierzyć specjalistom, którzy doskonale wiedzą, jakie działania powinni przeprowadzić, aby zwiększyć widoczność danej witryny w sieci. Zagadnieniem tym zajmują się agencje SEO, takie jak na przykład firma Widoczni. Fachowcy przeprowadzają najpierw audyt i to na jego podstawie, opracowują strategię pozycjonowania e-commerce.

Pozycjonowanie sklepu a dobór słów kluczowych 

Z punktu widzenia pozycjonowania e-commerce bardzo istotny jest dobór odpowiednich fraz kluczowych, które na przykład będą opisywały poszczególne podstrony czy treści zamieszczone na danej witrynie. Muszą być one dopasowane w taki sposób, aby z jednej strony dobrze opisywały produkty czy usługi, jakie oferuje konkretny sklep internetowy. Z drugiej jednak powinny być one dość często stosowane przez użytkowników sieci. 

Optymalizacja techniczna sklepu internetowego

Pozycjonowanie sklepu obejmuje również usprawnienie witryny. Mowa tutaj o optymalizacji czasu ładowania się strony sklepu, doborze odpowiednich grafik, które nie będą przeciążały witryny czy właściwych przekierowaniach. Specjaliści zajmują się również uporządkowaniem kodu źródłowego, linkowaniem wewnętrznym, ustawieniem odpowiednich tagów kanonicznych, a także dostosowaniem strony pod UX, czyli potrzeby i oczekiwania użytkowników. Bardzo istotne jest również, by witryna sklepu internetowego była dostosowana do wszystkich urządzeń mobilnych.

Pozycjonowanie sklepów a content marketing

W procesie pozycjonowania sklepu internetowego należy zastosować właściwy content marketing. Mowa tutaj o przygotowaniu treści na taką witrynę, a więc opisach produktów, kategorii, zakładki „o nas” czy prowadzeniu bloga. We wszystkich tekstach tworzonych po to, by pozycjonowanie ecommerce było skuteczne, należy umieszczać wcześniej ustalone słowa kluczowe. Ważne, by właściwie nasycić nimi tekst jednak tak, aby nadal był on ciekawy i użyteczny dla potencjalnych klientów i jednocześnie, by był atrakcyjny również dla wyszukiwarki.

Artykuł powstał przy współpracy z: https://widoczni.com/

Sylwia MachowskaSylwia Machowska
Źródło: Art. sponsorowany / Materiał dostarczony przez zleceniodawcę

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu mojMikolow.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.