Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Mikołowie poszukuje osób, które chciałyby pełnić funkcję asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej.
Usługi asystenta w szczególności mogą polegać na pomocy osobie z niepełnosprawnościami w:
- wykonywaniu czynności dnia codziennego dla uczestnika Programu;
- podejmowaniu aktywności życiowej i komunikowaniu się z otoczeniem
- prowadzeniu gospodarstwa domowego i wypełnianiu ról społecznych;
- wyjściu, powrocie lub dojazdach z uczestnikiem Programu w wybrane przez uczestnika miejsca;
- załatwianiu spraw urzędowych;
- korzystaniu z dóbr kultury (np. muzeum, teatr, kino, galerie sztuki, wystawy);
- zaprowadzaniu dzieci z orzeczeniem o niepełnosprawności do placówki oświatowej lub przyprowadzaniu ich z niej.
- czynnościach samoobsługowych, w tym utrzymaniu higieny osobistej i czynnościach pielęgnacyjnych;
PCPR poszukuje asystentów osoby niepełnosprawnej
Asystentem osobistym osoby niepełnosprawnej mogą zostać:
- osoby posiadające dokument potwierdzający uzyskanie kwalifikacji w następujących kierunkach: asystent osoby niepełnosprawnej, opiekun osoby starszej, opiekun medyczny, pedagog, psycholog, terapeuta zajęciowy, pielęgniarka, fizjoterapeuta;
- osoby posiadające co najmniej 6-miesięczne, udokumentowane doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom niepełnosprawnym np. doświadczenie zawodowe, udzielanie wsparcia osobom niepełnosprawnych w formie wolontariatu;
Osoby zainteresowane są proszone o wypełnienie karty zgłoszeniowej dostępnej na stronie internetowej PCPR [LINK]
i dostarczenie jej do ośrodka osobiście lub przesłanie na e-mail sekretariat@pcpr.mikolowski.pl lub pocztą tradycyjną na adres: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Mikołowie, 43-170 Łaziska Górne ul. Chopina 8.