Sprzedaż stacjonarna z roku na rok staje się mniej popularna, jako iż coraz częściej decydujemy się na zakupy przez Internet. Dlatego też, przedsiębiorcy prowadzący swój sklep stacjonarny w Żorach powinni zastanowić się nad stworzeniem sklepu online, który pozwoli dotrzeć do znacznie szerszego grona klientów. Zakupy w tej formie są dużo wygodniejsze dla klientów, zwłaszcza gdy weźmiemy pod uwagę innowacyjne rozwiązania wprowadzane do branży e-commerce.
Co powinien posiadać zyskowny sklep internetowy?
Zastanawiasz się nad założeniem swojego sklepu internetowego? W pierwszej kolejności warto sprawdzić, co konkretnie powinien zawierać dobry i zyskowny sklep online. Duża konkurencja sprawia, że sklep musi być dopracowany w najmniejszym detalu, dlatego już na wstępie warto opracować wstępny projekt i zastanowić się, co chcemy zaoferować naszym klientom. Możemy wymienić cztery kluczowe elementy, które powinien zawierać każdy sklep internetowy.
1. Szablon graficzny zgodny z profilem firmy
Ważną rolę w e-commerce pełni identyfikacja wizualna firmy. Chodzi tu o logo, stosowane czcionki, wizytówki, materiały reklamowe, jak również o wiodącą kolorystykę. To wszystko powinno być spójne z profilem działalności firmy. Na szczęście, współczesne agencje oferujące stworzenie sklepu online od podstaw często zajmują się również tym elementem. Świetnym przykładem jest agencja internetowa XZT.PL, która zajmie się zaprojektowaniem indywidualnego logo spójnego szablonu strony.
W ten sposób firmy budują pozytywny wizerunek, co pozwala wzbudzić większe zaufanie wśród klientów. Bardzo często to niedopracowana strona sklepu sprawia, że potencjalni klienci w ostatecznym rozrachunku starają się skorzystać z usług konkurencji. Dlatego też, indywidualny i dopracowany szablon wraz z logo są tak istotne. Kolejnym istotnym detalem jest favicon, czyli mała ikonka wyświetlana na kartach z otworzoną stroną sklepu.
2. Wygodne wyszukiwanie produktów
Zakupy przez Internet cieszą się dużą popularnością ze względu na większy komfort. To kolejny element, który Twój sklep musi zapewnić klientom. Chodzi tu o czytelny podział produktów na kategorie i podkategorie, okienko wyszukiwarki, a także sekcje odsyłające do najpopularniejszych produktów lub takich, które aktualnie są dostępne w promocji. Dobrym pomysłem jest także Slider zawierający produkty ostatnio przeglądane przez klienta. Wyszukiwarka produktów powinna być maksymalnie rozbudowana i uwzględniać podział charakterystyczny dla danej grupy produktów. Przykładowo, może to być podział na producentów, rozmiar, kolor czy zakres cenowy.
3. Optymalizacja strony pod wyszukiwarkę Google
Zdecydowana większość klientów szuka konkretnego produktu poprzez wyszukiwarkę Google. Twoja strona powinna figurować jak najwyżej na liście wyszukiwania pod kątem określonych frazy. Aby uzyskać ten efekt, potrzebne jest nie tylko pozycjonowanie, ale również optymalizacja strony pod kątem Google. Algorytm Google często ulega zmianom, ale wprawni pozycjonerzy potrafią dość szybko ocenić, na jakie elementy zwraca on obecnie uwagę. Każda podstrona powinna posiadać rzetelny opis z frazami kluczowymi. Do popularnych technik optymalizacji zaliczamy także linkowanie wewnętrzne i mapę strony. Współcześnie stawia się na proste i kompaktowe strony, które wczytują się dużo szybciej. To kolejny element mający wpływ na pozycję w Google.
4. Regulamin sklepu i polityka prywatności
Nieodzownym elementem każdego sklepu internetowego jest regulamin sklepu. Dobrze spisany regulamin zabezpiecza interesy obu stron oraz pozwala rozstrzygnąć ewentualne kwestie sporne. We współczesnej branży e-commerce dochodzi również polityka prywatności oraz prowadzenie sklepu zgodnie z założeniami RODO. Popełnienie błędów w tym elemencie może być bardzo kosztowne. W związku z tym, warto skorzystać z pomocy agencji specjalizujących się w tworzeniu nowoczesnych sklepów online spełniających standardy współczesnego Internetu.
Zleć wykonanie sklepu online dla firmy z Mikołowa
Stworzenie dobrze prosperującego sklepu internetowego bez wątpienia nie jest zadaniem łatwym. Taki sklep musi być funkcjonalny, prosty w obsłudze, dopracowany pod kątem wizualnym, a także ukierunkowany na sprzedaż. Ważną rolę pełni także wybór optymalnego silnika pod stronę sklepu. Warto zatem pokusić się o porównanie sklepów internetowych i znalezienie silnika dostosowanego do swoich indywidualnych potrzeb i specyfiki sklepu.
Wykonanie sklepu internetowego dla firmy z miasta Mikołów możesz powierzyć profesjonalnej Agencji internetowej XZT.PL. Zadzwoń po wycenę: Bartosz Młotek, 605-533-566.