Wiadomości z Mikołowa

Jak założyć sklep internetowy?

  • Dodano: 2020-02-20 11:30

Obecnie coraz więcej firm decyduje się przenieść swoją działalność do internetu. Dzięki temu, przy kosztach znacznie niższych niż w przypadku sklepu stacjonarnego, są one w stanie odnieść nawet międzynarodowy sukces. Poniżej dowiesz się, o czym należy pamiętać, decydując się na tego rodzaju działalność.

Opłacalność

Oczywiście nie jesteśmy w stanie przewidzieć wszystkiego, jednak już na samym początku, jak w przypadku większości biznesów, musimy określić naszą niszę. W tym celu konieczny będzie dokładny biznesplan, który pomoże nam oszacować koszty oraz zaplanować wszystkie działania. Jeśli chodzi o początkowe wydatki, założenie sklepu internetowego jest znacznie tańsze od tradycyjnej stacjonarnej wersji, głównie ze względu na brak wydatków związanych z wynajęciem lokalu. Również sam personel generuje mniejsze koszty, ponieważ na wstępnych etapach większość zadań możemy wykonywać samodzielnie.

Formalności

To zdecydowanie jeden z najtrudniejszych kroków. W tym przypadku samo założenie sklepu to bułka z masłem, jednak machina biurokracji może nieco zniechęcić. Właśnie dlatego należy rozpocząć od postaw. Na początku tak jak w przypadku zwykłego sklepu stacjonarnego musisz zarejestrować swoją działalność. Spółka cywilna, komandytowa czy jednoosobowa działalność gospodarcza – wybór należy do Ciebie. Następnie warto zainteresować się kwestią podatków oraz ubezpieczeniem. Ostatnim krokiem będzie określenie kwestii ewidencjonowania sprzedaży, zastosowanie przepisów RODO oraz stworzenie regulaminu. W przypadku załatwiania formalności warto zdecydować się na pomoc i wsparcie księgowego, który pomoże nam w dopięciu wszystkiego na ostatni guzik.

Odpowiedni serwer

Podstawą funkcjonowania każdego sklepu jest odpowiedni serwer. Ważne, żeby nasza strona odznaczała się jasnym i intuicyjnym menu oraz ogromną szybkością. W tym celu należy dopasować serwer do wymagań naszej działalności. Zazwyczaj początkującym przedsiębiorcom poleca się przede wszystkim skorzystanie z najtańszej usługi, jaką jest hosting. W przypadku sklepu lepiej sprawdzi się jednak serwer VPS, który charakteryzuje się przede wszystkim stabilnością. Dzięki temu nawet podczas sezonowych wyprzedaży zyskujesz pewność, że Twoja strona poradzi sobie ze wzmożonym ruchem.

Widoczność w internecie

Jednym z głównych elementów decydujących o sukcesie Twojego sklepu jest domena. W związku z tym postaw na krótką, prostą i chwytliwą nazwę pozbawioną dodatkowych znaków interpunkcyjnych czy diakrytycznych. Dzięki temu nazwa strony będzie dla klienta dużo prostsza do zapamiętania.

Warto też zadbać o to, by zawierała słowa kluczowe, które pomogą Ci w późniejszym pozycjonowaniu. Poza tym musisz również wybrać odpowiednie rozszerzenie – w tym momencie musisz też określić swoją grupę docelową. Jeśli planujesz sprzedaż jedynie na terenie kraju, możesz zdecydować się na rozszerzenie „pl”, natomiast w przypadku klientów zagranicznych lepiej sprawdzi się rozwiązanie „com”. Jednak najbardziej efektywne będzie zastosowanie rozszerzenie „com” wraz z „pl”.

Dodaj komentarz

W związku z nadchodzącą ciszą wyborczą, możliwość komentowania artykułów na naszej stronie zostanie tymczasowo zablokowana.
Dziękujemy za zrozumienie i zachęcamy do powrotu do dyskusji po zakończeniu ciszy wyborczej.