Idąc na zakupy z każdej strony atakują cię informacje o przecenach, super okazjach, kolory i zapachy. Nie ma w tym przypadku, ponieważ każda firma chce przyciągnąć klienta do siebie.
Wielka gra
Biznes można porównać do wielkiej partii szachów, gdzie praktycznie wszystkie chwyty są dozwolone. Marki robią wszystko, by przekonać nas, że to właśnie z ich oferty powinniśmy skorzystać. Robią to przy pomocy promocji, programów lojalnościowych oraz reklam. I to właśnie na te ostatnie idą największe pieniądze. Reklama w prasie, radiu, telewizji, a w ostatnich latach, internecie. To ostatnie medium jest świadkiem wielkiej rewolucji, bowiem z każdym rokiem możemy zaobserwować nowe formaty i miejsca reklam. Media społecznościowe nie służą już tylko do tego, byśmy mogli pozostać w kontakcie ze znajomymi, ale są wykorzystywane jako narzędzie sprzedażowe. Zaś portale informacyjne sprzedają każdy skrawek wolnego miejsca reklamodawcą, w związku z czym trzeba sporo się naklikać, by móc przeczytać tekst.
Kolory z każdej strony
W reklamie internetowej wykorzystywane są przede wszystkim kolorowe banery. W walce o klienta, trzeba znaleźć sposób, by przykuć jego uwagę. Zwłaszcza, że internauta to osoba, która różni się od odbiorców mediów tradycyjnych. Działa on szybko i nie lubi czekać, dlatego działy reklamy muszą dobrze znać znaczenie kolorów w reklamie. Mają oni tylko jeden cel – przekonać nas do kliknięcia w reklamę.
Znaczenie kolorów w reklamie w internecie
Kolory w marketingu nie są wykorzystywane w sposób losowy. Już dawno zostało stwierdzone, że pewne kolory działają uspokajająco (niebieski), zaś inne pobudzająco (czerwony). Wiedzą o tym pracownicy marketingu i wykorzystają znaczenie kolorów w reklamie do osiągnięcia swoich celów. Przyjrzyjmy się bliżej niektórym z popularnych kolorów. Marilyn Monroe śpiewała że najlepszym przyjacielem kobiety są diamenty. Gdyby dziś śpiewała o znaczeniu kolorów w reklamie, z pewnością zawarłaby wers, że „czerwony to najlepszy przyjaciel marketingu”. Czerwony to emocjonalna intensywność, dlatego właśnie jest wykorzystywany przy informowaniu o promocjach. Przyciąga on nasz wzrok, przez co najpierw widzimy barwę, a dopiero wtedy przekaz, jaki jest na niej zawarty. Wiele reklam internetowych korzysta właśnie z tego koloru. Jednak marki wykorzystują głównie „swoje” barwy. Jeżeli firma XYZ ma logo koloru niebieskiego, to większość jej reklam również będzie zawierała ten motyw, z uwagi na identyfikację wizualną i łatwiejsze skojarzenie produktu z marką.