Szkoła Podstawowa nr 5 im. Gustawa Morcinka w Mikołowie została wyposażona w dwie zupełnie nowe sale. Pomieszczenia będą służyć wsparciu pracy z uczniami z niepełnosprawnościami.
Co nowego pojawiło się w mikołowskiej Szkole Podstawowej nr 5? Dyrekcja placówki pochwaliła się oddaniem do użytku dwóch nowoczesnych sal przystosowanych do wspierania rozwoju dzieci z niepełnosprawnościami.
Mowa w tym przypadku o dwóch pomieszczeniach – to Sala Doświadczania Świata i sala rewalidacji ruchowej i integracji sensorycznej SI. Sale zostały wybudowane dzięki środkom otrzymanych na realizację zadań wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy.
W uroczystym otwarciu sal w piątek 21 października uczestniczyli zaproszeni goście, którzy wspomagali szkołę w realizacji tego przedsięwzięcia: burmistrz Mikołowa, Stanisław Piechula i jego zastępcy, a także naczelnik Wydziału Oświaty, dyrektor Centrum Usług Wspólnych, przewodnicząca Komisji Społecznej Rady Miasta Mikołowa i członkowie Prezydium Rady Rodziców szkoły.
Nowoczesne sale służące wspomaganiu rozwoju dzieci z niepełnosprawnościami w SP nr 5
Nasza uczennica Anastazja zaprezentowała gościom, w jaki sposób na zajęciach w szkole można wykorzystać: magiczną ścianę, basen z podświetlanymi piłeczkami, kolorową drabinę, panele sensoryczne, kulę plazmową, biały domek sensoryczny, kolumnę bąbelkową, kaskadę światłowodową – wyjaśnia dyrektor szkoły, Jolanta Czekaj.
Wszystkie zastosowane w salach urządzenia wspomagają rozwój dziecka dzięki wpływowi na zmysły przez dźwięk, światło i zapach. Można się w nich wyciszyć, zrelaksować, mają również pozytywny wpływ ma koncentrację, pamięć i aktywność fizyczną.
Podczas otwarcia sali do rehabilitacji ruchowej i zajęć SI działania poszczególnych urządzeń zaprezentował uczeń Adam, który ze wsparciem fizjoterapeutki pani Izabelli ćwiczył na kładce do ćwiczeń równoważnych, beczce, huśtawce (helikopter, trapez platforma), równoważni kołysce oraz na trampolinie z poręczą i pagórkach.
Sala ta została przygotowana pod kątem usprawniania funkcjonowania układu przedsionkowego i dotykowego. Sprzęty mają za zadanie wzmacniać utrzymanie równowagi, procesy koordynacji wzrokowo- ruchowej, orientacji w przestrzeni oraz rozwijać zmysł dotyku – wyjaśniają władze szkoły.