Wiadomości z Mikołowa

Nowa stała organizacja ruchu w Centrum Przesiadkowym. Inwestycja oddana do użytku

  • Dodano: 2021-07-19 18:45, aktualizacja: 2021-07-28 09:35

Centrum Przesiadkowe już gotowe. ZTM Informuje o rozmieszczeniu linii autobusowych na przystankach dworca autobusowego.

Po dwóch latach – bo budowa inwestycji rozpoczęła się w 2019 roku – Centrum Przesiadkowe zostało oddane do użytku mieszkańcom Mikołowa, powiatu mikołowskiego i nie tylko. Od soboty 17 lipca Zakład Transportu Metropolitalnego wprowadził nową, stałą organizację ruchu pasażerskiego na dworcu autobusowym. Do użytku udostępniono łącznie pięć przystanków.

Rozmieszczenie przystanków w Centrum Przesiadkowym

  • 01 – Mokre, Śmiłowice: linie J, K, P, 620
  • 02 – Łaziska, Orzesze, Żory: linie 29, 45, 69, 157, 294, 505, 525, 655
  • 03 – Tychy: linie 33, 41, 75, 82, 245, 268, M18
  • 04 – Gliwice, Ruda Śląska: linie 33, 41, 82, 245, 653, 982, M18
  • 05 – Katowice: linie J, 29, 37, 45, 653, 695, 905N
  • 06 – do wysiadania

Centrum przesiadkowe już gotowe i oddane do użytku. Dworzec autobusowy zyskał stałą organizację ruchu

Choć Centrum Przesiadkowe napotkało po drodze wiele problemów to ostatecznie inwestycje udało się doprowadzić do końca. Powstał łącznik między ulicami Waryńskiego i Kolejową – nowy odcinek drogi o długości 470 metrów wraz z chodnikami, ścieżką rowerową i małą architekturą, a także oświetleniem. Wybudowano również parking dla samochodów osobowych, autobusów i jednośladów.

Kluczowy był jednak drugi etap, w którym przebudowano całość płyty dworca autobusowego wraz z peronami, które dziś wyposażone są w interaktywne 55-calowe dotykowe ekrany LCD z rozdzielczością full HD i interfejsem umożliwiającym na przykład planowanie podróży, hotspot wi-fi, gniazda USB z możliwością ładowania urządzeń mobilnych. Dodatkowo powstały podgrzewane ławki i przysiadki zamontowane wewnątrz wiat, co przyda się zimą.

Dworzec został wyposażony również w system dynamicznej informacji pasażerskiej. Całość jest zasilana elektrycznie w formie hybrydowej (tradycyjne podłączenie do sieci elektrycznej i panele fotowoltaiczne). Dworzec został wyposażony w monitoring wizyjny, łącznie 58 kamer.

Oprócz ronda turbinowego u zbiegu ulic Prusa i Miarki, które ma za zadanie rozładować korkujące się centrum, miasto prowadzi rozmowy z PKP. W jakim celu?

Od kilkudziesięciu miesięcy prowadzimy z PKP rozmowy na temat przebudowy wiaduktu kolejowego nad ulicą Prusa. Ma on zostać znacząco poszerzony. Rozmowy są bardzo zaawansowane, według wspólnych ustaleń inwestycja powinna rozpocząć się w tym roku. Teren wokół dworca niebawem zostanie na nowo zagospodarowany. Pojawi się mała architektura, a Zakład Usług Komunalnych zrealizuje nasadzenia zieleni – przekazuje na łamach „Gazety Mikołowskiej” wiceburmistrz Mateusz Handel.

Dodaj komentarz

Wyrażam zgodę na publikację postu w formie komentarza zgodnie z obowiązującym Regulaminem.

powiadamiaj o odpowiedziach na komentarz.

dodaj mój adres do newslettera.

Więcej informacji na temat przysługujących Państwu praw zawarliśmy w Polityce Prywatności.