Wiadomości z Mikołowa

Last minute czy last mistake? Jak bezpiecznie rezerwować wyjazdy na święta i sylwestra

  • Dodano: 2024-12-20 10:30

Niektórzy z nas w ostatniej chwili wpadną na pomysł, aby skorzystać z ofert last minute i spędzić czas świąteczny czy sylwestrowo-noworoczny w atrakcyjnym miejscu. Planując taki pobyt, szukamy najlepszej oferty i to nie tylko pod względem lokalizacji, ale również ceny. Szukając idealnej okazji, możemy jednak natknąć się na oszustów, dlatego radzimy, na co zwrócić uwagę rezerwując pobyt, by uniknąć rozczarowania i straty pieniędzy.

Świąteczne oszustwa w Internecie – na co uważać, planując wyjazd?

W Internecie znajdujesz atrakcyjną ofertę pobytu w hotelu lub pensjonacie, rezerwujesz termin, wpłacasz zaliczkę lub całość należności, po czym kontakt z ogłoszeniodawcą się urywa, a Ty zostajesz bez pieniędzy i wymarzonej wycieczki.

Tak najczęściej wyglądają przypadki oszustw, nie tylko w sezonie wakacyjnym, ale również w sezonie świąteczno-noworocznym. Wiele osób szuka bowiem okazji do wyjazdu w różnych atrakcyjnych terminach, jak dłuższe weekendy, czy chociażby w okresie zbliżających się świąt i sylwestra. Zanim zarezerwujemy pobyt i wpłacimy pieniądze, należy wnikliwie sprawdzić obiekt, do którego zamierzamy wyjechać i pośrednika, z pomocą którego rezerwujemy nasz pobyt.

Na co zatem zwrócić uwagę, aby uniknąć rozczarowania?

  • Starajmy się korzystać z oficjalnych stron hoteli, pensjonatów, znanych i pewnych biur podróży lub portali skupiających sprawdzonych ogłoszeniodawców.
  • Dokładnie sprawdźmy dane, postarajmy się zebrać na jego temat jak najwięcej informacji. Jeżeli w ogłoszeniu podano bardzo mało informacji o formie kontaktu, powinno to być dla nas ostrzeżeniem.
  • Atrakcyjne hotele czy pensjonaty kuszące znakomitą lokalizacją, wysokim standardem i jednocześnie niską ceną, mogą okazać się obiektami, które wcale nie istnieją.
  • Porównajmy cenę wynajmu w różnych obiektach, sprawdźmy, czy dany adres faktycznie istnieje. W przypadku prywatnych ogłoszeń warto zadzwonić do pobliskiego lokalu usługowego i zapytać o obiekt, do którego zamierzamy przyjechać.
  • Nie sugerujmy się opiniami zadowolonych klientów, dostępnymi na stronie internetowej obiektu - w przypadku oszustwa są one spreparowane. Zasięgnijmy opinii z innych miejsc.
  • Nie działajmy pod presją czasu – pośpiech nie sprzyja zachowaniu ostrożności.
  • Zaliczkę wpłacajmy na konto bankowe. Poprośmy o wystawienie faktury, rachunku lub paragonu za wpłaconą zaliczkę. Niechęć do wystawienia dokumentu powinna wzbudzić nasze podejrzenia, co do uczciwości oferty.
  • Zachowujmy całą dokumentację związaną z transakcją - potwierdzenia przelewów czy e-maile – zarówno te wysłane, jak i otrzymane.
  • Właściciel obiektu, który zauważy, że zdjęcia lub inne dane jego pensjonatu, domku, apartamentu zostały skopiowane i wykorzystane przez kogoś nieupoważnionego, powinien, po uprzednim zabezpieczeniu dowodu (print screen, wydruk), niezwłocznie interweniować u administratora strony, celem zablokowania takiego ogłoszenia, a następnie złożyć stosowne zawiadomienie na Policji. Działania oszustów mogą bowiem narazić na szwank wypracowaną przez niego, często przez lata, renomę obiektu.

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu mojMikolow.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Czytaj również