Reklama na Facebooku i Instagramie jest jedną z najbardziej skutecznych form reklamowania się w sieci. Zarówno Facebook, jak i Instagram należący do Facebooka udostępniają nam wiele możliwości, opcji i procesów reklamowych, dzięki którym możemy pozyskiwać klientów, zwiększać popularność marki czy budować swój pozytywny wizerunek. W tym artykule bierzemy proces reklamowy Facebook Ads pod lupę i odpowiadamy na pytania, dlaczego reklama na FB i IM jest tak skuteczna, co wpływa na tę efektywność i dlaczego warto korzystać właśnie z tego systemu reklamowego, promując się w sieci.
Ustalanie grupy docelowej - targetowanie
Pierwszym i jednym z najważniejszych elementów skuteczności reklamy na Facebooku jest możliwość kierowania reklamy do konkretnej grupy osób. Targetowanie sprawia, że naszą reklamę widzą jedynie osoby, które są już zainteresowane wstępnie daną tematyką. Możemy również określić dokładny profil osób, którym zostanie wyświetlony post lub video. Do wyboru mamy ponad kilkaset parametrów takich jak wiek, płeć, miasto w którym mieszka dana osoba, zainteresowania, strony jakie odwiedza osoba w serwisie, sytuacja zawodowa czy przedmioty jakie posiada użytkownik. Targetowanie idealnie nadaje się na stworzenie grupy pożądanych klientów, którzy są potencjalnie najbardziej zainteresowani naszym produktem. W tej grupie wyświetlając reklamę najszybciej pozyskamy klientów, a sama kampania odniesie dużo większy sukces niż np. w grupie przypadkowych osób, w której większość użytkowników nie jest w ogóle zainteresowana daną branżą. Dzięki określaniu grupy docelowej wydajemy efektywnie budżet reklamowy. Możemy też rozszerzać lub zawężać targetowanie w celu znajdowania klientów na nasze usługi bądź zwiększaniu zasięgu marki. Jeśli będziemy reklamować się w odpowiedniej grupie osób, będziemy szybciej sprzedawać produkty i szybciej będziemy się również rozwijać. Facebook, jako że jest największym portalem społecznościowym, posiada również bardzo dużą bazę użytkowników. Możemy zatem wyznaczać wąską grupę odbiorców bez obawy, że nie znajdziemy wielu podobnych osób.
Koszty, budżet, finanse i cena reklamy
Kolejnym istotnym czynnikiem, na który zwracamy uwagę w pierwszej kolejności, jest finansowy aspekt reklamowania się na Facebooku. Reklamę taką możemy rozpocząć i emitować już od kilku - kilkunastu złotych wyświetlając ją kilkuset osobom. W ten sposób możemy rozpocząć nasze działania nie mając dużego budżetu, będąc osobami prywatnymi lub jeśli chcemy jedynie przetestować pewne ustawienia kampanii reklamowych. To bardzo ważny plus, gdyż wiele osób obawia się o konieczność przedpłaty dużej sumy, jak ma to miejsce np. w agencjach marketingowych. Rachunki na Fb płacimy po wykonaniu kampanii na koniec miesiąca lub przekroczeniu ok. 80 zł. Sam sposób płatności również jest przystępny, gdyż rachunek uregulujemy np. poprzez PayPal lub kartę kredytową. Za reklamy możemy płacić w formie opłaty za wyświetlenie reklamy lub w niektórych przypadkach za kliknięcie w link. Sam koszt wyświetlenia reklamy też jest korzystny i wynosić może nawet 1-2 grosze. Możemy samodzielnie określać maksymalny koszt kliknięcia w link lub wyświetlenia pojedynczej reklamy.
Prosty manager reklam
Plusem reklamy na Facebooku jest prosty i intuicyjny manager tworzenia kampanii. Dzięki niemu reklamę taką możemy stworzyć samodzielnie - bez pomocy agencji marketingowej lub innych osób, którym trzeba byłoby zapłacić za konfigurację kampanii reklamowej. Jest to również bardzo wygodne rozwiązanie, gdyż samodzielnie możemy wstrzymać emitowanie reklamy i ją edytować lub zmienić parametry samej reklamy co przy współpracy z kimkolwiek jest dość problematyczne. Manager jest dostosowany do zwykłych użytkowników Facebooka i choć na początku może budzić pewne obawy, to po bliższym zapoznaniu się nie powinniśmy mieć problemów z ustawieniem kampanii. W internecie istnieje również wiele poradników i tutoriali jak mamy tworzyć reklamę oraz jakie ustawienia wybierać. Manager reklam na FB, choć jest prosty, pozwala również na zaawansowane zarządzanie kampanią reklamową. Umożliwia on np. wykonywanie remarketingu, czyli wyświetlanie reklam jedynie tym osobom, które weszły na naszą witrynę www dzięki zainstalowaniu pixela FB na naszej witrynie ( co jest bardzo proste).
Odbiór reklamy na FB
Ważnym czynnikiem, który decyduje o dużej skuteczności reklamy na Facebooku, jest odbiór samej reklamy przez użytkowników. Reklamy te nie są nachalne i nagabujące - jak ma to miejsce np. na zewnętrznych stronach internetowych, gdzie nie możemy przeczytać artykułu, dopóki nie wyłączymy reklamy. Dzięki targetowaniu reklamy są również dobierane z naszymi zainteresowaniami czy profilami. Reklamy na FB są również coraz częściej estetyczne i interesujące oraz wnoszą wiele ciekawych informacji. Publikując ofertę obecnie, przykładamy sporą wagę, aby video było ciekawym poradnikiem, aby grafika była wysokiej jakości a post dostarczał konkretnych danych. Użytkownicy znacznie chętniej korzystają z takich reklam niż reklam masowo wyświetlanych na portalach www czy w tv.
Dlaczego warto korzystać z Facebook Ads?
System reklamowy Facebook Ads jest jednym z najlepszych systemów reklamowych w sieci oraz umożliwia reklamowanie się na największym portalu społecznościowym i na Instagramem. Nie jest to zobowiązująca forma i daje nam dużą dowolność w kreowaniu własnej kampanii reklamowej. Możemy również korzystać z wielu form reklamy i docierać do bardzo dużej ilości osób. Reklama ta jest również dobrze odbierana i możemy stosować ją w różnych branżach. Promocja na Facebooku może służyć do różnych celów, co jest jej dodatkowym plusem. Gdy rozważamy rozpoczęcie promowania się w ten sposób, warto przetestować w praktyce na małych sumach kilka kampanii - porównać je czy sprawdzić, w jaki sposób działa manager reklam. Gdy osobiście przekonamy się o skuteczności reklamy na FB, możemy przeznaczyć już duży budżet i sprawnie wykorzystywać Facebooka do reklamowania swojej marki.
Marian Zieliński - https://www.mediaclick.pl.