Wiadomości z Mikołowa

Czy warto zainwestować w pozycjonowaniu sklepu?

  • Dodano: 2021-11-24 06:00, aktualizacja: 2021-11-25 07:25

Pozycjonowanie to termin, który coraz częściej pojawia się w aspekcie budowania swojej marki w internecie. Prawda jest taka, że bez pozycjonowania ciężko będzie nam odnieść realny sukces w branży e-commerce. Sprawdźmy, dlaczego jest to takie ważne i kto może pomóc nam w tym zadaniu.

Chcesz inwestować w swój biznes e-commerce? Tylko z pozycjonowaniem

Pozycjonowanie sklepu internetowego, jak już pewnie wszystkim dobrze wiadomo, to proces, którego celem jest uzyskanie przez nasz serwis jednego z pierwszych miejsc w wyszukiwarce Google. To bardzo ważny czynnik, który w dużej mierze determinuje sukces naszego sklepu internetowego. Dlaczego? 

Jeśli nasza witryna pojawia się jako jedna z pierwszych na liście wyszukiwania, użytkownicy uznają ją za wiarygodną oraz odpowiadającą potrzebom, i zaczną ją odwiedzać w celu odnalezienia tych produktów lub usług, których akurat potrzebują. To z kolei prowadzi do zwiększenia ruchu organicznego na naszej stronie. Ruch organiczny to ruch, który uzyskujemy bez dodatkowych kosztów. Można więc śmiało stwierdzić, że pozornie w długim okresie to właśnie pozycjonowanie sklepu jest najtańszym sposobem na zwiększenie przychodów sklepu. 

Jakie procesy składają się na pozycjonowanie?

Pozycjonowanie sklepów internetowych to proces, który trwa miesiącami. Nie jest to rozwiązanie dopasowane do tych osób, które pragną uzyskać natychmiastowe efekty. Zresztą, w branży e-commerce takie natychmiastowe efekty trwają z reguły niezwykle krótko, i są zdecydowanie droższe, niż powolny, stateczny, ale bardzo skuteczny proces pozycjonowania. 

Nie każdy ma doświadczenie i wiedzę umożliwiającą pozycjonowanie sklepów w takim stopniu, by móc odnieść w tym obszarze zamierzone skutki. Dlatego warto zwrócić się o pomoc do profesjonalistów z Widoczni.com, którzy realizują pozycjonowanie sklepów internetowych już od ponad 20 lat. Z czego składa się pozycjonowanie e-commerce? Przede wszystkim jest to:

  • Audyt SEO - analiza bieżącego stanu strony pod kątem efektywności SEO;
  • Analiza słów kluczowych - pomoc w szybszym dotarciu do nas klienta na podstawie haseł wyszukiwań;
  • Optymalizacja treści - tworzenie unikatowych, wartościowych tekstów, które będą atrakcyjne dla czytelnika i odpowiednie dla wyszukiwarki Google;
  • Strategia budowania linków - linki ułatwią dotarcie do naszego sklepu internetowego.

Samodzielna strona czy platforma sklepowa? Pozycjonowanie równie istotne 

Sklepy internetowe, ze względu na zaawansowaną mechanikę i potrzebę integracji z wieloma innymi usługami, mogą być stworzone od zera lub otwarte za pośrednictwem jednej z popularnych platform. To dzięki takim usługom jesteśmy w stanie założyć swój sklep internetowy dosłownie w ciągu jednego dnia i to bez zaawansowanej wiedzy z zakresu web-developmentu.

Taki platformy jak AtomStore, E-sklep, Idosell magento, Prestashop, Selly, Shoper, Shopify czy WooCommerce to tylko niektóre z przykładów systemów, dzięki którym nasz sklep internetowy może być funkcjonalny i wyglądać profesjonalnie. 

Jednak nawet w przypadku wykorzystania platform sklepowych nie możemy zapominać o odpowiedniej optymalizacji i pozycjonowaniu. Widoczni specjalizują się w procesie, jakim jest pozycjonowania ecommerce sklepów stworzonych na bazie platform sklepowych, a dzięki dużemu doświadczeniu specjaliści będą w stanie dostosować odpowiednie kroki i metody tak, by nasz sklep w zależności od wybranej platformy odnosił możliwie największe sukcesy w sieci. 

Sylwia MachowskaSylwia Machowska
Źródło: Art. sponsorowany / Materiał dostarczony przez zleceniodawcę

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu mojMikolow.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.