Pierwsze w tym roku posiedzenie Powiatowej Rady Społecznej ds. Osób Niepełnosprawnych odbyło się 30 stycznia w Starostwie Powiatowym w Mikołowie. Dzisiejszym gościem była reprezentująca Powiat Pszczyński Katarzyna Granda, pełnomocnik Starosty Pszczyńskiego ds. osób z niepełnosprawnościami.
Wszystkich zgromadzonych w imieniu Powiatu Mikołowskiego serdecznie powitała członkini Zarządu Grażyna Nazar, która uczestniczyła w posiedzeniu w towarzystwie Joanny Krzyżowskiej, koordynator dostępności w Starostwie Powiatowym w Mikołowie.
Zebrani omówili szczegółowo zagadnienia związane z realizacją zmian z zakresu dostępności architektonicznej, informacyjnej i cyfrowej w obu starostwach oraz podległych im jednostkach.
Pierwsze w 2023 posiedzenie Powiatowej Rady Społecznej ds. Osób Niepełnosprawnych
Omówiono również przebieg realizacji Programu „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej” − edycja 2023, ogłoszony przez Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej, na podstawie zapisów ustawy z dnia 23 października 2018 r. o Funduszu Solidarnościowym.
Wsparciem programu objętych zostało 35 osób z niepełnosprawnościami, mieszkańców powiatu mikołowskiego, dla których 35 osób świadczyć będzie usługi asystenta.
Całkowita kwota dofinansowania Programu z Funduszu Solidarnościowego to 935 136 złotych. Zgromadzeni omówili także swoje doświadczenia z realizacją programu wsparcia i rehabilitacji dla osób niepełnosprawnych Rehabilitacja 25+, który od września ubiegłego roku w naszym powiecie realizowany jest w nowej lokalizacji.
Dominik Makowski, prezes mikołowskiego koła Polskiego Stowarzyszenia na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną (PSONI koło w Mikołowie) podpisał z gminą Wyry umowę na wynajem pomieszczeń w budynku byłej poczty w Gostyni. Nowe lokum zostało przygotowało dla uczestników zajęć – osób z niepełnosprawnością intelektualną, które ukończyły 25. rok życia i nie są objęte obowiązkiem edukacyjnym, a nie kwalifikują się do rehabilitacji społecznej w placówkach dziennej aktywności, jakimi są np. warsztaty terapii zajęciowej.