61-letnia mieszkanka powiatu mikołowskiego stała się ofiarą oszustwa, tracąc blisko 20 tysięcy złotych na skutek działania fałszywego pracownika banku. Mimo licznych ostrzeżeń, oszuści wciąż poszukują nowych ofiar, stosując coraz bardziej przekonujące metody.
Fałszywy pracownik banku na telefonie
Początkiem maja kobieta odebrała telefon od mężczyzny, który podał się za pracownika banku i poinformował ją, że ktoś zaciągnął kredyt na jej dane. Zaniepokojona kobieta wykonała polecenia oszusta, dokonując trzech przelewów na wskazane konta. W ten sposób straciła łącznie ponad 20 tysięcy złotych.
Apel o czujność
Policja po raz kolejny apeluje o zachowanie zdrowego rozsądku i czujności w rozmowach telefonicznych. Nie podejmujmy decyzji pod wpływem presji, a w przypadku wątpliwości natychmiast rozłączmy się i skontaktujmy się osobiście z naszym bankiem.
Metoda oszustwa na tzw. „pracownika banku” staje się coraz bardziej powszechna. Pamiętajmy, aby zawsze zachować ostrożność, nie podając swoich danych osobowych przez telefon i nigdy nie wykonując przelewów na prośbę nieznajomych osób.