GDDKiA zdecydowała o wdrożeniu inwestycji poprawiających bezpieczeństwo ruchu drogowego na drogach krajowych nr 81 i 44. Mowa o budowie sygnalizacji ostrzegawczej i bezpiecznych przejściach dla pieszych.
Informacja o planach Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad jest wynikiem złożenia interpelacji przez radnego Krzysztofa Jakubca w sprawie poprawy bezpieczeństwa na przejściu dla pieszych w ciągu drogi krajowej nr 81 w Kamionce, w pobliżu przystanku Mikołów Młyn.
Kolejne wypadki, potrącenia pieszych są dowodem na to, że doświetlenie przejścia jest niewystarczające, aby przejście było bezpieczne. Jedynie sygnalizacja świetlna jest w stanie poprawić bezpieczeństwo pieszych, tak jak ma to miejsce na przejściu ul. Wieczorka i Sienkiewicza – wyjaśnia Krzysztof Jakubiec.
Na DK44 i DK81 poprawi się bezpieczeństwo pieszych
Jak poinformowało w stosownym piśmie GDDKiA wysłanym do Urzędu Miasta Mikołów, na DK44 i DK81 powstanie nowa sygnalizacja świetlna w kilku miejscach. Mowa tu o kilku najbardziej newralgicznych przejściach dla pieszych, w tym:
- DK44 na 25 km + 910 m – (ul. Krakowska-Staropodleska) budowa sygnalizacji ostrzegawczej na przejściu dla pieszych i dedykowanego oświetlenia przejścia dla pieszych wraz z budową oświetlenia strefy przejściowej i dojść w rejonie przejścia
- DK44 na 26 km + 880 m – (ul. Krakowska przy EleTronie) budowa sygnalizacji ostrzegawczej na przejściu dla pieszych i dedykowanego oświetlenia przejścia dla pieszych wraz z budową oświetlenia strefy przejściowej i dojść w rejonie przejścia
- DK44 na 27 km + 312 m – (ul. Krakowska/na Wzgórzu przy przystanku Gronie II) budowa sygnalizacji ostrzegawczej na przejściu dla pieszych i dedykowanego oświetlenia przejścia dla pieszych wraz z budową oświetlenia strefy przejściowej i dojść w rejonie przejścia, korekta lokalizacji przejścia
- DK81 na 10 km + 70 m (Kamionka przy stacji benzynowej) - budowa sygnalizacji ostrzegawczej na przejściu dla pieszych i dedykowanego oświetlenia przejścia dla pieszych wraz z budową oświetlenia strefy przejściowej i dojść w rejonie przejścia
- DK81 na 10 km + 668 m – (Mikołów Młyn, za przystankiem) budowa sygnalizacji ostrzegawczej na przejściu dla pieszych i budowa dojść do przejścia w bezpośrednim oddziaływaniu
Dodatkowo, GDDKiA niezależnie od powyższego zadania ma w planach również realizację zadania na DK81 w Mikołowie-Kamionce w postaci budowy brakujących odcinków chodników na dystansie od ulicy Poprzecznej do Plebiscytowej.
Zadania o powyższym charakterze traktowane jest jako zadanie inwestycyjne, dla którego finansowanie następuje w drodze decyzji na szczeblu centralnym, gdzie również koordynowana jest kolejność wykonywania poszczególnych zadań na sieci dróg krajowych w Polsce – wyjaśnia p.o. dyrektora oddziału GDDKiA, Marek Niełacny.
Stąd też nie wiadomo, kiedy dokładnie powyższa inwestycja dojdzie do skutku, gdyż GDDKiA nie może zadeklarować terminu jej realizacji.