Wiadomości z Mikołowa

Mikołów: DW 928 przejdzie przebudowę. Umowa na przeprowadzenie inwestycji podpisana

  • Dodano: 2023-04-14 12:45

Trasa między Mikołowem a Kobiórem doczeka się kompletnej przebudowy. W Urzędzie Marszałkowskim podpisano umowę na inwestycję związaną z drogą wojewódzką nr 928. Jej koszt to prawie 246 mln zł.

Podpisana w czwartek 13 kwietnia umowa dotyczy odcinka DW 928 między skrzyżowanie z drogą krajowa 44 w Mikołowie do skrzyżowania z drogą krajową nr 1 w Kobiórze. Prace odbędą się w trzech etapach na liczącej kilkanaście kilometrów trasie. Wielkość przebudowy i korzystanie z DW 928 przez mieszkańców dojeżdżających do domów i przedsiębiorstw sprawia, że zdecydowano o podzieleniu inwestycji na odcinki:

  • etap I: Mikołów – Wyry – od km 0+053 do km 5+069,
  • etap II: Wyry – Gostyń – od km 5+100 do km 13+028
  • etap III: Gostyń – Kobiór – od km 13+477 do km 15+441

Szacowana łączna wartość robót budowlanych wynosi 245,6 mln złotych, a przewidywany termin zakończenia robót budowlanych w przypadku etapu Wyry – Gostyń to wiosna 2025 roku, a w zakresie etapów Mikołów – Wyry i Gostyń – Kobiórwiosna 2026 roku.

DW928 przejdzie przebudowę. Umowa inwestycyjna podpisana

W podpisaniu umowy wzięli udział członek Zarządu Województwa Śląskiego Krzysztof Klimosz, dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich Zbigniew Tabor, radny Sejmiku Grzegorz Wolnik i przedstawiciel firmy Budimex, Grzegorz Domaradzki.

Cieszę się, że rusza kolejna ważna inwestycja drogowa, jedna z największych, które w tym roku realizuje Zarząd Dróg Wojewódzkich. Ta inwestycja obejmuje dwa powiaty: pszczyński oraz mikołowski i wierzę, że za 36 miesięcy będzie mogła służyć nie tylko mieszkańcom tych terenów, ale i całego województwa śląskiego” – wyjaśnił członek Zarządu Województwa Śląskiego, Krzysztof Klimosz.

Drugi etap inwestycji został dofinansowany z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych. W kwietniu tego roku Bank Gospodarstwa Krajowego Województwu Śląskiemu Promesy na kwotę 65 milionów złotych (całkowity koszt robót budowlanych dla tej części inwestycji wynosi 122,8 mln zł.

To wielki sukces, że udało się doprowadzić do podpisania tej umowy na kwotę prawie 246 mln zł. Każda tak duża inwestycja powoduje w trakcie realizacji problemy, ale jestem pewien, że korzyści dla mieszkańców i całego regionu okażą się zdecydowanie większe, zarówno pod względem komfortu jazdy jak i bezpieczeństwa – tłumaczył radny Sejmiku Województwa Śląskiego, Grzegorz Wolnik.

Przebudowa DW 928 jest jedną z największych i najważniejszych inwestycji drogowych w województwie śląskim w nadchodzących latach. Jej celem jest poprawa dostępności i jakości głównych szlaków drogowych regionu. Obecny stan drogi wojewódzkiej łączącej Mikołów i Kobiór nie zapewnia dostatecznej przepustowości ruchu drogowego, nie mówiąc o bezpieczeństwie – ruch pieszych, rowerów i pojazdów nie jest dobrze odseparowany.

W ramach inwestycji zostanie przebudowana całkowicie konstrukcja jezdni, w planach jest również ujednolicenie szerokości. Skrzyżowania, zjazdy i zatoki autobusowe zostaną przebudowane, część chodników zostanie wyremontowana, powstaną również nowe ciągi pieszo-rowerowe. Konstrukcja drogi zostanie wykonana z wykorzystaniem najnowszych technologii. Warstwy bitumiczne zostaną wykonane z asfaltów wysokomodyfikowanych.

droga wojewódzka 928

Komentarze (3)    dodaj »

  • Anka

    Kto wydał zgodę na wycinkę starych kilkusetletnich drzew przy drodze na odcinku Gostyń - Kobiór?!?!? Widzieliście te stare okazałe zdrowe dęby i buki./ Wszystko poszło pod nóż. A wystarczyło ścieżkę rowerową poprowadzić kilka metrów dalej, nie tuż przy drodze, za aleją starych drzew..

  • Paulina

    To prawda ,serce boli.Dlaczego przy współczesnej wiedzy nadal dzieją się takie rzeczy?Czy naprawdę nie można znaleźć innego rozwiązania? Jazda na rowerze pod górę bez grama cienia...cudowna sprawa :/

  • Miśka

    Świetna wiadomość ☀️

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu mojMikolow.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Czytaj również