W ubiegłym tygodniu zakończył się pierwszy etap remontu ulicy Pszczyńskiej. Inwestycja rozpoczęła się 15 marca i objęła odcinek od DW928 ul. Bielskiej do ul. Bandurskiego z wyłączeniem tego skrzyżowania, czyli odcinek długości ok. 816mb.
Koniec pierwszego etapu modernizacji
W ramach zadania wykonano nową nawierzchnię jezdni i chodnika, przebudowane zostały zatoki autobusowe i zjazdy do posesji oraz wybudowano kanał technologiczny. Z elementów poprawiających bezpieczeństwo wyróżnić można aktywne przejście z azylem w rejonie kapliczki, przejście z azylem w rejonie posesji nr 80d oraz aktywne przejście w rejonie posesji nr 90a. Na uwagę zasługuje również nowe oświetlenie uliczne, dzięki któremu znacząco poprawia się poziom bezpieczeństwa dla niechronionych uczestników ruchu. Oprócz nowej nawierzchni drogi i nowego chodnika (częściowo po obu stronach ulicy), wybudowana została także dwukierunkowa ścieżka rowerowa łącząca Regielowiec z centrum. Wzdłuż ulicy powstało nowe oświetlenie ledowe.
Koszt wykonania dokumentacji projektowej wyniósł 83 517,00 zł, z czego miasto Mikołów udzieliło pomocy finansowej w kwocie 30 000,00 zł. Całkowity koszt przebudowy, uwzględniający nadzór inwestorski oraz roboty dodatkowe wynosi 3 321 725,32 zł, z czego Mikołów udzieli pomocy finansowej w wysokości 1 636 877,00 zł.
Modernizacja ulicy Pszczyńskiej
Pszczyńska jest jedną z najważniejszych inwestycji drogowych realizowanych przez Powiat Mikołowski w tym roku – łączy ona drogę wojewódzką z centrum Mikołowa. Inwestycja realizowana była wspólnie przez Powiat Mikołowski oraz gminę Mikołów.
– Od początku braliśmy udział w planowaniu zadania i w pięćdziesięciu procentach pokrywamy jego koszty. Przy okazji Zakład Inżynierii Miejskiej ułożył w jezdni nową instalację wodno-kanalizacyjną – tłumaczy zastępca burmistrza Mikołowa Mateusz Handel nadzorujący zadanie z ramienia miasta.
Drugi etap przebudowy ma rozpocząć się w przyszłym roku.
– W 2022 chcemy zrealizować fragment ulicy Pszczyńskiej od skrzyżowania z ul. Bandurskiego do ronda przy stacji Shell, zaś w 2023 zakończyć tę inwestycję modernizując odcinek do Ronda Krakowskiego wraz z wyprowadzeniem ścieżki rowerowej w ulicę Krakowską. Łącznie koszt tej inwestycji szacowany jest na 6,6 miliona złotych. Przy czym wydatki te po połowie pokryje starostwo oraz gmina Mikołów – wyjaśnia wicestarosta Tadeusz Marszolik.
Koszt dokumentacji projektowej tego fragmentu wyniósł 127 920,00zł, z czego Mikołów udzieliło pomocy finansowej w kwocie 39 975,00zł. Realizacja robót związanych z przebudową etapu II planowana jest na lata 2022 i 2023.
Zdjęcia prezentują kolejne etapy robót.