Kilka miesięcy temu wzrost EBITDA spółki nie był pewien
Oferta JUMP! złotym strzałem T-Mobile
Przypomnijmy, że jeszcze w połowie 2014r. wzrost EBITDA T-Mobile Polska stał pod znakiem zapytania. W III kw. ubiegłego roku spółka wypracowała co prawda o 2,7% mniejszy przychód w ujęciu rok do roku, ale EBITDA wzrosła w tym samym czasie o 1%.
W komunikacie wydanym przez firmę czytamy, że na koniec roku T-Mobile prezentuje pozytywny trend, który zawdzięcza przede wszystkim wprowadzeniu nowych taryf JUMP! z ofertą szybkiego łącza internetowego typu LTE.
* Zgodnie z archiwum porównywarki GSM Comperia.pl, oferta JUMP! W T-Mobile pojawiła się na początku czerwca 2014r.
Raport udostępniony przez T-Mobile dowodzi, że na koniec września ubiegłego roku spółka obsługiwała blisko 15,7 milionów klientów biznesowych i detalicznych wobec ok. 15,1 milionów w roku ubiegłym w proporcjach odpowiednio:
- 6,89 milionów klientów subskrybujących usługi,
- 8,83 milionów klientów korzystających z usług przedpłaconych.
Abonenci chętniej przenoszą się do T-Mobile
Ze względu na wprowadzenie taryfy JUMP! I swobodnego dostępu do LTE, T-Mobile odnotowało rosnący napływ nowych klientów, którzy zdecydowali się na przeniesienie numeru do sieci niemieckiego operatora. W porównaniu kwartał do kwartału [II kw. 2014r. do III kw. 2014r.] wzrost o 45%.
W efekcie w III kw. 2014r. T-Mobile mogło pochwalić się niższym o 0,1 pkt. proc. wskaźnikiem rezygnacji w porównaniu do tego samego okresu rok wcześniej.
Lepsze wyniki finansowe na koniec ubiegłego roku zbiegły się także z kolejną już modernizacją infrastruktury sieci, dzięki czemu operator poprawił zasięg UMTS oraz LTE [LTE od T-Mobile sięga już blisko 60% całego kraju].