Wiadomości z Mikołowa

Jak wypromować lokalną firmę w wyszukiwarce Google?

  • Dodano: 2022-10-10 12:30

Lokalne pozycjonowanie firmy to zestaw strategii mający na celu poprawę widoczności marki w wynikach wyszukiwarek. Ten odłam SEO bierze pod uwagę konkretną lokalizację firmy, geolokalizacji użytkownika, oraz Profil Firmy w Google (wcześniej Google Moja Firma). Lokalizacja jest głównym elementem odróżniającym lokalne pozycjonowanie, od standardowych działań SEO.

Gdy użytkownik dokonuje wyszukiwania lokalnego, na przykład „fryzjer w Głogowie” lub szuka ofert na pozycjonowanie stron w Głogowie - https://smartbuzz.pl/pozycjonowanie-stron-glogow - Google używa swojego algorytmu wyszukiwania i przedstawia wyniki na podstawie żądanej lokalizacji. Jeśli chcesz promować swoje produkty i usługi wśród lokalnych klientów, przygotowaliśmy najważniejsze informacje dotyczące lokalnego pozycjonowania.

Zalety lokalnego pozycjonowania

SEO lokalne jest wyjątkowe, ponieważ bierze pod uwagę odległość użytkownika od interesującego go wyniku wyszukiwania. Na przykład wpisanie hasła „dentyści blisko mnie” spowoduje wyświetlenie listy gabinetów dentystycznych znajdujących się w promieniu kilku kilometrów od Twojej przybliżonej lokalizacji. Google traktuje priorytetowo lokalne firmy w tego rodzaju wynikach wyszukiwania. Zalety lokalnego pozycjonowania to:

  • zwiększenie widoczności marki na danym obszarze geograficznym,
  • zachęta do działania,
  • zwiększenie wiarygodności i zaufania,
  • przyciągnięcie nowych odbiorców.

Dotarcie na szczyt w wynikach Google może wydawać się niemożliwe dla właścicieli lokalnych firm, ale jeśli Twoja firma ma fizyczną lokalizację, masz już przewagę nad biznesami działającymi wyłącznie w internecie. Wówczas wystarczy poszukać agencji, która właściwie zajmie się Twoją stroną. Jeśli interesuje Cię pozycjonowanie firm z Głogowa, możesz skorzystać z usług agencji SEO Smartbuzz.

Czynniki wpływające na lokalne SEO

Poniżej przedstawiliśmy czynniki, które mają wpływ na lokalne pozycjonowanie.

Odległość od użytkownika

Odległość użytkownika wyszukiwarki od interesujących go wyników wyszukiwań jest najważniejszym czynnikiem lokalnego rankingu SEO. Im bliżej osoby poszukującej danych produktów lub usług jest lokalna firma, tym większe prawdopodobieństwo, że to właśnie ona pojawi się w wynikach wyszukiwania. Będziesz wtedy rywalizować o 3 najlepsze pozycje z innymi firmami o podobnym charakterze, które działają w tej samej lokalizacji.

Profil linków Twojej witryny

Lokalne SEO nie różni się tak bardzo od organicznego SEO. Nadal ważne jest, aby mieć dobry profil linków – kierować je na właściwe słowa kluczowe i upewnić się, że ich treść jest odpowiednia.

Zoptymalizowany Profil Firmy w Google

Profil Firmy w Google jest niezbędną podstawą lokalnych działań SEO. Jest to jeden z najważniejszych czynników, które wpływają na lokalne pozycjonowanie marki. Nie wystarczy jednak samo założenie profilu. Należy podjąć odpowiednie kroki w celu jego zoptymalizowania. Konfiguracja Profilu Firmy w Google nie jest trudne ani zbyt skomplikowane. Jednak wciąż jest to przeszkoda dla wielu osób ze względu na ciągłe zmiany, jakie wprowadza Google. Pamiętaj, że do utworzenia wpisu o firmie w Profilu potrzebne jest konto Google. Jeśli więc jeszcze go nie masz, jest to doskonała okazja, aby je utworzyć, wykorzystując przy tym adres e-mail swojej domeny, aby uzyskać dodatkową profesjonalną formę kontaktu.

Optymalizacja strony

Ważne też jest, aby nazwa firmy, adres i numer telefonu pojawiały się na najważniejszych stronach witryny. Używanie lokalnych słów kluczowych w tytułach i fragmentach treści zapewni jeszcze większą trafność wyników wyszukiwań.

Zadbaj o recenzje i opinie użytkowników

Recenzje online odgrywają również kluczową rolę w skuteczności lokalnego pozycjonowania. Zadaj sobie pytanie: czy wolałbyś pójść do restauracji, która ma ocenę 4,5 i świetne recenzje, czy do takiej, która jest oceniana na 2 i ma recenzje niezadowolonych klientów?

  1. Nie chodzi jednak tylko o liczbę otrzymanych recenzji, ale także o następujące zasady:
  2. Spójność i częstotliwość otrzymywanych opinii. Dostawanie regularnych recenzji będzie dobre dla Twojej firmy.

Jakość recenzji. Najlepsze jest oczywiście 5*, a 1* oznacza witrynę o niskiej jakości, którą Google weźmie pod uwagę. Dlatego recenzje nie tylko poprawią lokalne pozycjonowanie, ale także pozwolą Ci zbudować zaufanie, a co za tym idzie - wyższą konwersję dla Twojej firmy.

Jak zdobywać recenzje?

Poniższe metody mogą być całkiem skuteczne w przypadku lokalnej firmy, która korzysta z Profilu Firmy w Google jako głównej witryny z recenzjami.

Oto, co możesz zrobić, by otrzymać więcej pozytywnych komentarzy:

  • użyj linku do recenzji w e-mailu z podziękowaniami (np. wysyłanego po zakupach w Twoim sklepie);
  • umieść link do recenzji na swojej witrynie;
  • poproś klientów o opinię, gdy kupią Twój produkt lub usługę. Możesz im powiedzieć, że jeśli są zadowoleni, miło będzie, jeśli wystawią recenzję i pomogą dotrzeć do większej liczby osób.

Sylwia MachowskaSylwia Machowska
Źródło: Art. sponsorowany / Materiał dostarczony przez zleceniodawcę

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu mojMikolow.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.