Od 1 lipca 2024 roku, mieszkańcy gminy Mikołów oraz właściciele nieruchomości letniskowych lub rekreacyjno-wypoczynkowych będą musieli korzystać z Karty PSZOK, aby móc korzystać z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) przy ul. Dzieńdziela 44. Karta PSZOK będzie niezbędna do identyfikacji właściciela nieruchomości, adresu oraz ilości przekazanych odpadów, które podlegają limitom nieodpłatnego odbioru.
Jak otrzymać kartę PSZOK?
Aby otrzymać kartę, właściciel nieruchomości musi złożyć wniosek do Urzędu Miasta Mikołów. Karta jest wydawana w dniu złożenia wniosku, o ile wniosek nie wymaga uzupełnienia lub korekty, a właściciel posiada aktywną „Deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi”.
W przypadku nieruchomości, dla których składana jest pierwsza deklaracja, wniosek o wydanie karty będzie rozpatrywany po przeprowadzeniu przez urząd czynności sprawdzających poprawność złożonej deklaracji. Właściciel potwierdza odbiór karty na formularzu wniosku.
Kto może odebrać kartę?
Kartę może odebrać właściciel nieruchomości lub jego pełnomocnik, na podstawie jednorazowego pełnomocnictwa podpisanego przez właściciela. Wzór pełnomocnictwa jest dostępny w urzędzie.
Do czego służy karta PSZOK?
Karta PSZOK służy do identyfikacji właściciela nieruchomości oraz ewidencjonowania ilości odpadów przekazanych do PSZOK, które podlegają limitom nieodpłatnego odbioru. PSZOK używa karty do naliczania opłat za przekroczenie limitów odpadów przyjmowanych nieodpłatnie.
Ile kart otrzymamy?
Karta PSZOK wydawana jest bezpłatnie w następujących ilościach:
- 1 karta dla każdego właściciela nieruchomości zamieszkałej, zabudowanej budynkiem jednorodzinnym, który złożył oraz posiada aktywną deklarację.
- 1 karta dla każdego właściciela nieruchomości częściowo zamieszkałej i częściowo niezamieszkałej, zabudowanej budynkiem jednorodzinnym, który złożył oraz posiada aktywną deklarację.
- 1 karta dla każdego właściciela nieruchomości z domkiem letniskowym lub nieruchomości rekreacyjno-wypoczynkowej, który złożył oraz posiada aktywną deklarację.
Gdzie złożyć wniosek?
Wnioski należy składać w Wydziale Wymiaru Podatków i Opłat Lokalnych – Referacie Wymiaru Opłaty za Gospodarowanie Odpadami Komunalnymi, zlokalizowanym na Rynku 16, parter, sala nr 1 lub pokój nr 4. Kontakt telefoniczny: 32 32 48 423, 32 32 48 425, 32 32 48 433, 32 32 48 427. Adres e-mail: odpady.komunalne@mikolow.eu.
Pamiętajmy, że od 1 lipca 2024 r. korzystanie z PSZOK bez Karty PSZOK nie będzie możliwe. Zachęcamy wszystkich właścicieli nieruchomości do jak najszybszego złożenia wniosków, aby uniknąć problemów z odbiorem odpadów komunalnych.
Więcej: https://mikolow.eu/odpady/gospodarowanie-odpadami/pszok-mikolow/karta-pszok-sprawdz-stan-konta
Informacja o rodzajach i limitach odpadów przyjmowanych na PSZOK – link https://mikolow.eu/odpady/gospodarowanie-odpadami/pszok-mikolow/pszok-zasady-przyjmowania/