Wiadomości z Mikołowa

Snapchat - czy nadal jest modny?

  • Dodano: 2021-06-22 10:15

Dawniej Snapchat był prawdziwym hitem, ponieważ jako pierwszy dał możliwość publikowania zdjęć i krótkich nagrań wideo, które były dostępne tylko przez określony czas. Jego popularność zaczęła słabnąć, kiedy inne platformy zastosowały u siebie podobne rozwiązania. Jak obecnie wygląda sytuacja? Wyjaśniamy, czy Snapchat nadal jest modny!

Czy Snapchat nadal jest modny?

Kiedy na Facebooku i Instagramie wprowadzono Stories, czyli możliwość dodawania zdjęć/nagrań znikających po określonym czasie, spekulowano, że Snapchat odejdzie w zapomnienie. Mimo to twórcy aplikacji odpowiednio zareagowali na sytuację, dodając wiele nowych funkcji m.in. interesujące nakładki (np. postarzające, odmładzające czy zmieniające płeć osoby przed obiektywem). Trzeba też pamiętać o tym, że Snapchat ma bardziej luźny charakter niż Facebook czy Instagram, przez co jest jednym z ulubionych kanałów komunikacyjnych wśród młodzieży.

Ważną kwestią jest również system wyświetlania udostępnionych materiałów. Odbiorcy snapów nie są dobierani na podstawie zaangażowania, tak jak ma to miejsce w przypadku konkurencji. Wszyscy obserwujący mogą zobaczyć udostępnione materiały. Dzięki temu generuje się o wiele większe zasięgi.

Jak można wykorzystać Snapchata w marketingu?

Współcześnie mogłoby się wydawać, że najbardziej opłaca się reklama na TikToku, który jest stosunkowo nową i popularną aplikacją. Wbrew pozorom Snapchat nadal jest świetną platformą marketingową i daje wiele ciekawych opcji dla reklamodawców. Zgodnie z oficjalnymi danymi, w ubiegłym roku dziennie korzystało z niego ok. 3,5 miliona użytkowników, głównie w przedziale wiekowym 16-24. Grupa ta zdecydowanie najczęściej dokonuje zakupów przez Internet, dlatego to właśnie do niej powinno się kierować przekaz, jeśli oferuje się odpowiednie produkty/usługi.

Snapchat pozwala tworzyć ciekawe, przykuwające uwagę treści. Do tego pomaga łatwo przekierować osoby zainteresowane do strony czy sklepu internetowego za pomocą linka – nie trzeba do tego spełniać żadnych wymogów, jak np. min. 10 tysięcy obserwujących w przypadku Instagrama. Sam profil na Snapchacie można zaś na wiele różnych sposobów reklamować przy pomocy snapkodu, który da się umieścić w Internecie, na innych mediach społecznościowych, a nawet w przestrzeni publicznej.

Dlaczego warto prowadzić kampanię reklamową na Snapchacie?

Reklama na Snapchacie może stać się niezwykle opłacalnym elementem kampanii marketingowej. Jeśli grupą docelową danego produktu/usługi są osoby młode, koniecznie trzeba zwrócić uwagę na tę aplikację. Z jej pomocą można w prosty sposób wygenerować bardzo duże zasięgi, co przyczyni się do poprawy rozpoznawalności marki, ruchu na stronie, a w efekcie – sukcesu sprzedażowego.

Snapchat pozwala także prowadzić aktywny dialog z klientami, dzięki czemu można ich lepiej poznać. Przyczynia się to również do poprawy wizerunku marki, która będzie automatycznie wzbudzać większe zaufanie oraz budzić pozytywne skojarzenia.

Podsumowanie

Snapchat może i nie jest aktualnie najmodniejszą aplikacją, ale nadal cieszy się dużym powodzeniem. Jeśli chce się trafić do klientów w wieku 16-24, jak najbardziej warto się na nim reklamować. W ten sposób zdobędzie się duże zasięgi oraz bezpośrednio trafi się do zainteresowanych odbiorców.

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu mojMikolow.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.