Dawniej Snapchat był prawdziwym hitem, ponieważ jako pierwszy dał możliwość publikowania zdjęć i krótkich nagrań wideo, które były dostępne tylko przez określony czas. Jego popularność zaczęła słabnąć, kiedy inne platformy zastosowały u siebie podobne rozwiązania. Jak obecnie wygląda sytuacja? Wyjaśniamy, czy Snapchat nadal jest modny!
Czy Snapchat nadal jest modny?
Kiedy na Facebooku i Instagramie wprowadzono Stories, czyli możliwość dodawania zdjęć/nagrań znikających po określonym czasie, spekulowano, że Snapchat odejdzie w zapomnienie. Mimo to twórcy aplikacji odpowiednio zareagowali na sytuację, dodając wiele nowych funkcji m.in. interesujące nakładki (np. postarzające, odmładzające czy zmieniające płeć osoby przed obiektywem). Trzeba też pamiętać o tym, że Snapchat ma bardziej luźny charakter niż Facebook czy Instagram, przez co jest jednym z ulubionych kanałów komunikacyjnych wśród młodzieży.
Ważną kwestią jest również system wyświetlania udostępnionych materiałów. Odbiorcy snapów nie są dobierani na podstawie zaangażowania, tak jak ma to miejsce w przypadku konkurencji. Wszyscy obserwujący mogą zobaczyć udostępnione materiały. Dzięki temu generuje się o wiele większe zasięgi.
Jak można wykorzystać Snapchata w marketingu?
Współcześnie mogłoby się wydawać, że najbardziej opłaca się reklama na TikToku, który jest stosunkowo nową i popularną aplikacją. Wbrew pozorom Snapchat nadal jest świetną platformą marketingową i daje wiele ciekawych opcji dla reklamodawców. Zgodnie z oficjalnymi danymi, w ubiegłym roku dziennie korzystało z niego ok. 3,5 miliona użytkowników, głównie w przedziale wiekowym 16-24. Grupa ta zdecydowanie najczęściej dokonuje zakupów przez Internet, dlatego to właśnie do niej powinno się kierować przekaz, jeśli oferuje się odpowiednie produkty/usługi.
Snapchat pozwala tworzyć ciekawe, przykuwające uwagę treści. Do tego pomaga łatwo przekierować osoby zainteresowane do strony czy sklepu internetowego za pomocą linka – nie trzeba do tego spełniać żadnych wymogów, jak np. min. 10 tysięcy obserwujących w przypadku Instagrama. Sam profil na Snapchacie można zaś na wiele różnych sposobów reklamować przy pomocy snapkodu, który da się umieścić w Internecie, na innych mediach społecznościowych, a nawet w przestrzeni publicznej.
Dlaczego warto prowadzić kampanię reklamową na Snapchacie?
Reklama na Snapchacie może stać się niezwykle opłacalnym elementem kampanii marketingowej. Jeśli grupą docelową danego produktu/usługi są osoby młode, koniecznie trzeba zwrócić uwagę na tę aplikację. Z jej pomocą można w prosty sposób wygenerować bardzo duże zasięgi, co przyczyni się do poprawy rozpoznawalności marki, ruchu na stronie, a w efekcie – sukcesu sprzedażowego.
Snapchat pozwala także prowadzić aktywny dialog z klientami, dzięki czemu można ich lepiej poznać. Przyczynia się to również do poprawy wizerunku marki, która będzie automatycznie wzbudzać większe zaufanie oraz budzić pozytywne skojarzenia.
Podsumowanie
Snapchat może i nie jest aktualnie najmodniejszą aplikacją, ale nadal cieszy się dużym powodzeniem. Jeśli chce się trafić do klientów w wieku 16-24, jak najbardziej warto się na nim reklamować. W ten sposób zdobędzie się duże zasięgi oraz bezpośrednio trafi się do zainteresowanych odbiorców.