Mikołów - portal miejski mojMikolow.pl

Wiadomości z Mikołowa

W Mikołowie i Wyrach działa nieuczciwa firma telekomunikacyjna

  • Dodano: 2017-10-11 09:30

Urząd Gminy w Wyrach wydał ostrzeżenie, w którym przestrzega przed postępowaniem firmy telekomunikacyjnej podszywającej się pod innych operatorów. Okazuje się, że przedsiębiorstwo aktywnie działa na terenie Mikołowa. UOKiK wszczął postępowanie przeciwko firmie ponad pół roku temu!

Firma ta dzwoni do klientów informując o konieczności wyłączenia telefonów i przerobienia istniejącej instalacji telekomunikacyjnej, dodatkowo strasząc wyłączeniem sygnału w ciągu 3 dni. Pracownicy tej firmy wchodząc do mieszkania zostawiają aparat telefoniczny i podsuwają do podpisania umowę na swoje usługi mówiąc, że to umowa z obecnym operatorem telekomunikacyjnym – informuje jeden z operatorów telekomunikacyjnych, działających na terenie Wyr i Gostyni.

Firma, o której mowa nosi nazwę Twoja Telekomunikacja. W ostatnim czasie jej pracownicy wielokrotnie pukali do drzwi nie tylko mieszkańców Wyr, ale przede wszystkim Mikołowa. Okazuje się, że sprawą nieuczciwych działań spółki od lutego zajmuje się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Do UOKiK spłynęły już setki zgłoszeń z całej Polski dotyczących sposobu funkcjonowania firmy i oferowanych usług.

Zarzuty Urzędu, które stały się podstawą do wszczęcia postępowania przeciwko przedsiębiorcy dotyczą: podszywania się pod innego operatora, braku informacji o faktycznej wysokości opłat abonamentowych, utrudnianiu odstąpienia od umowy, niedoręczaniu wszystkich dokumentów po podpisaniu umowy oraz nieuprawnionego żądania opłat za niezmówione usługi dodatkowe.

Na Twoją Telekomunikację spływa wiele skarg od klientów, jak i sygnałów od rzeczników konsumentów z całej Polski. Sprawdzamy wzorce umów i przyglądamy się sposobowi działania tego operatora. Praktyki spółki mogą być sprzeczne z prawem, a przede wszystkim mogą realnie szkodzić konsumentom. W większości sprzedawcy kierowali ofertę do osób starszych, którzy podpisywali niekorzystne dla siebie umowy – mówi Marek Niechciał, prezes UOKiK.

Według danych Urzędu poszkodowani konsumenci nie byli kompleksowo informowani o wysokości opłaty abonamentowej (czyli obejmującej cały okres zobowiązania), a także o wzroście ceny po upływie okresu promocyjnego. Jedna z wnoszących skargę osób mówiła, że przedstawiciel handlowy firmy powiedział jej o kwocie miesięcznej rachunku w wysokości 25 złotych, ale nie dodał, że obowiązuje ona tylko przez pierwsze dwa miesiące umowy.

Problemy pojawiły się również przy chęci odstąpienia od umowy, mimo tego, że prawo zobowiązuje przedsiębiorcę, który sprzedaje usługi poza lokalem (telefonicznie i/lub w domu konsumenta) do poinformowania o prawie odstąpienia od umowy oraz przekazania formularza odstąpienia.

Przestrzegamy zatem przed rozmową z przedstawicielami handlowymi Twojej Telekomunikacji, szczególnie osoby starsze! Wszelkie przypadki oszustw można zgłaszać bezpośrednio do Komendy Powiatowej Policji w Mikołowie – tel. (32) 73-77-255 lub bezpośrednio do Referatu d/w z Przestępczością Gospodarczą (32) 73-77-270.

Najnowsze informacje z Mikołowa w Twojej skrzynce e-mail.

Dodanie e-maila do bazy prenumeratorów oznacza akceptację regulaminu »

Dodaj komentarz

powiadamiaj o odpowiedziach na komentarz.

dodaj mój adres do newslettera.

Dodając komentarz akceptujesz regulamin portalu.