Salony samochodowe kuszą nowymi pojazdami, które są coraz bardziej zaawansowane technologicznie. W tym tekście wyjaśnimy, jak przekłada się to na koszt części i ile może kosztować utrzymanie pojazdu, który dopiero wyjechał z fabryki!
Wpisując w wyszukiwarkę frazy „Nissan części” czy „części Ford” szukamy zarówno elementów do pojazdów starszych roczników, ale też stosunkowo nowych – takich, które są po dwuletniej gwarancji, a już wymagają napraw. Jak wygląda koszt tego typu elementów?
Co w przypadku nowych aut jest najdroższe?
Najwięcej kosztować będą z pewnością części zawieszenia oraz te związane z eksploatacją silnika. Dlaczego? Albo opierają się na bardzo zaawansowanych rozwiązaniach technologicznych albo skupiają się w większości na elektronice, co zwiększa ich koszt produkcyjny.
Dużo kosztować będą również elementy, które występują na razie wyłącznie w oryginalnych wersjach – producenci nie zdążyli po prostu wypuścić jeszcze wysokiej klasy zamienników, które będą ostatecznie kosztowały dużo mniej środków.
Jak obniżyć koszt części pojazdów z salonu?
Najlepiej zorientować się w kosztach w Internecie. Dzięki niższym kosztom sprzedaży i magazynowania, takie elementy mogą być tańsze nawet o kilkadziesiąt procent. W ten sposób jesteś w stanie sporo zaoszczędzić jako posiadacz samochodu z salonu.
Możesz również poprosić o rabat lojalnościowy w salonie, w którym kupiłeś auto. Rozwiązaniem jest również korzystanie z wydłużonej gwarancji, która pozwala spokojnie cieszyć się samochodem, bez obaw o jego eksploatację czy awarie.
Jak widzisz, masz wiele możliwości obniżenia kosztów jazdy nowym samochodem z salonu. Pamiętaj jednak, żeby zorientować się w cenie części jeszcze przed zakupem auta. Nawet tańszy samochód, który jest zaawansowany technologicznie może być później bardzo drogi w utrzymaniu, a koszt zawieszenia, np. przekraczać kilka tysięcy złotych. Czy to cena adekwatna do jakości pojazdu? Na to pytanie musisz odpowiedzieć już sobie samemu!